avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical

Buna seara,

va rog sa-mi spuneti daca declaratia pe proprie raspundere privind domiciliul in cazul in care esti in concediu medical se depune la angajator.
Am anuntat ca sunt in concediu medical,le-am transmis o copie dupa medical dar mi se solicita si aceasta declaratie.Eu am completat-o dar a ramas la medic.
Cel mai recent răspuns: marii_loon , utilizator 13:38, 18 Aprilie 2014
Nu trebuie nici o declaratie suplimentara.
Ordinul 470/2010 pentru modificarea si completarea normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate spune asa:

""Art. 81
(1) Asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate privind aparitia starii de incapacitate temporara de munca si privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta, in termen de 24 ore de la data acordarii concediului medical. In situatia in care aparitia starii de incapacitate temporara de munca a intervenit in zilele declarate nelucratoare, asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in prima zi lucratoare.

(2) Asiguratii au obligatia sa completeze si sa depuna la medicul prescriptor o declaratie pe propria raspundere conform modelului prevazut in anexa nr. 4.

(3) Medicii prescriptori au obligatia ca in declaratia prevazuta la alin. (2), la rubrica «Observatiile medicului prescriptor», sa precizeze, daca este cazul, recomandarile legate de procesul de recuperare si daca este necesara efectuarea de tratamente de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale.