Am citit ce s-a scris in acest forum despre PFA insa nu am gasit pe nimeni care sa discute despre o speta asemanatoare cu a mea.
Pe scurt, vreau sa fac un PFA care sa actioneze ca reprezentata in Romania a unei companii din UE.Mai exact, am sa intermediez activitatea de vanzare, tinand legatura cu clientii de pe teritoriul Romaniei.Precizez ca vanzarea efectiva nu se va derula prin acest PFA,clientii cumparand direct de la firma producatoare.
PFA-ul vreau sa-l fac doar pentru a exista un cadru legal de incasare al comisioanelor si decontarea cheltuielilor aferente activitatii de vanzare.
Ca si mod de lucru as vrea sa emit lunar cate o factura in euro catre firma "mama", factura care sa cuprinda toate costurile si comisioanele aferente acelei luni.Pe factura nu o sa apara defalcat fiecare cost,toate fiind reunite sub denumirea de "Business intermediary activity".Aceasta o sa fie unica sursa de venit pe acest PFA.
Ce ma intereseaza pe mine ar fi:
1.cum este incadrata aceasta activitate si ce implica? ( vanzare ,intermediere...?)
2.ce taxe sunt obligat sa platesc pentru acest tip de activitate si care este procentul fiecareia ( cas31,3%, cass5,5%,somaj0,5%, impozit16%)?
3.din ce valoare se platesc aceste taxe? Din factura pe care o emit eu si implicit o incasez?
4.factura pe care o emit eu o sa fie purtatoare de TVA?
5. ce cheltuieli as putea sa deduc? ( ex: masina, carburant, birotica, cazare in caz de deplasari, masa, haine,cheltuieli intretineri masina si pct de lucru)
6. care este diferenta dintre PFA platitor sau neplatitor de TVA? ma refer doar la cazul meu, are vro influenta?
7. de la ce valoare a cifrei de afaceri esti mutat direct la PFA platitor de TVA?
8. pe factura in euro care o emit eu trebuie sa fie trecut si cursul valutar din ziua emiteri? ma gandesc la asta pentru a usura calculul darilor catre stat,care se fac in lei
Sper ca speta mea sa fie de interes general pentru a "lumina" mai multe persoane doritoare de PFA :)
Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si comentarii !