avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Despagubiri in cazul unei operatii complicate???
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Despagubiri in cazul unei operatii complicate???

Buna ziua. As dori sa aflu cat mai multe informatii referitoare la felul in care functioneaza sistemul asigurarilor de sanatate in Romania. Personal, locuiesc de circa 5 ani in alta tara, si acest sistem al asigurarilor de sanatate in Romania nu l-am inteles prea bine. Incerc sa fac rost de astfel de informatii prntru sora mea, operata in toamna anului trecut (octombrie 2013) de o tumora abdominala la ovarul stang, intr-un spital din Brasov. Ea este asigurata, fiind angajata la firma de confectii ( din alt judet), din iunie 2013. Acum, in luna mai 2014, firma de asigurari (Generali daca nu gresesc), inca nu a concluzionat dosarul ei, in sensul ca au cerut anumite documente, pe care sora mea le-a furnizat, insa pe care cei de la asigurari spun ca nu le-au primit. La insistentele surorii mele legate de timpul si de solutionarea cazului, acestia au inceput sa dea tot felul de explicatii ridicole, cum ca cei de la spitalul din Brasov nu le trimit documentatia necesara, cum ca persoana care s-a ocupat de cazul ei (la asigurari) numai lucreaza acolo si o sa fie preluat si cazul ei de altcineva, etc. Intrebarea mea este: In cat timp se concluzioneaza un astfel de caz, adica cat timp le poate lua celor de la asigurari pana sa plateasca ceea ce au de platit spitalului sau cui trebuie sa plateasca pentru operatia surorii mele? Si mai ales este riscul ca, in cazul in care, ea nu se mai simte bine (pentru ca dupa operatie inca nu s-a recuperat complet si are si ale probleme de sanatate) si demisioneaza, sa se "trezeasca" ca vine statul sau cei de la spital sa-i ceara banii pentru operatie????
AAA si pentru a ramane in legatura cu titlul subiectului....cei de la asigurari i-au trimis vreo 2 foi in care ii spun ca poate fi despagubita nu stiu in ce mod, pentru ca nu se intelege prea bine ce vor sa spuna in acele hartii. si va explic de ce: in una ii spune ceva de genu ca poate primi despagubiri , in a doua spune chiar ca ea nu ar fi fost asigurata pentru niste analize facute la inceputul lunii octombrie (desi ea lucra din iunie) si acum nu inteleg daca ei vor sa spuna de fapt ca nu ar fi acoperita nici pentru operatie??? Si in paralel ii trimit mesaje gen trebuie sa mai trimita niste hartii (nespecificand care anume) si ea cand suna numai gaseste pe nimeni la telefon (si asta de cateva luni).
Acum eu chiar nu stiu cum functioneaza sistemul asta la noi in tara, dar e cineva care imi poate explica cum ar fi normal sa functioneze si in cazul surorii mele, daca cei de la asigurari au procedat bine pana acum? Sau mai bine spus ce ar trebui sa faca ea pentru a se asigura ca totul procede bine si ca mai tarziu, Domane fereste nu trebuie sa scoata ea bani din buzunar (ca doar la noi sunt multe cazuri si nu stii la ce sa te astepti).
A da, si in legatura cu despagubirile, ea a mai tot auzit si de la alte persoane, ca in urma unor operatii mai complicate, cum a fost si cazul ei (o tumora abdominala, benigna de aprox 1 Kg), unii au primit chiar niste bani, niste despagubiri, doar ca nu am inteles de la cine si cum. Este posibil asa ceva??
Imi cer scuze pentru marimea mesajului, si a numeroaselor intrebari, insa as dori tare mult sa existe cineva aici care sa ma poata ajuta cu niste informatii!
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: cris_cd , utilizator 22:52, 29 Mai 2014

Din ce inteleg eu sora dvs are o asigurare de sanatate privata la firma Generali si nu tine de sistemul de sanatate din Romania. Daca sora dvs lucreaza cu contract de munca la acea firma ar trebui sa aibe acces gratuit la sistemul public de sanatate.
Ar fi bine de stiut daca operatia a fost facuta intr-un spital de stat sau unul privat.
Daca este asa cum banuiesc, are o asigurare de sanatate privata trebuie sa insiste la cei de la Generali. O solutie eficienta si rapida este sa trimita un mail catre cei de la Generali si sa ii puna in CC pe cei de la protectia consumatorului.
In legatura cu despagubirile asta tine de contractul semnat cu cei de la Generali. Sunt unele contracte care specifica o suma de bani pentru perioada in care nu a lucrat.
Sper ca aceste informatii va sunt de folos. Multa sanatate surori dvs.
Multumesc in primul rand pentru raspuns! Spitatul este de stat. Insa cei de la Generali tot spun ca mai asteapta niste hartii si nu sunt deloc specifici.Apoi spun ca suna la spital, etc si ca apoi revin cu un telefon si...pauza....nu se mai fac auziti cate o saptamana. Si recent am inteles de la sora mea, ca dupa ce a sunat iar la asigurari pt lamuriri, imediat la munca seful a avertizat-o ca trebuie sa vorbeasca in legatura...tocmai cu "hartiile" astea! :hm:
Este bine ca orice sesizare sa fie facuta in scris cu nr. de inregistrare/ data sau trimisa prin posta cu confirmare de primire.
Aceste documente pot fi utile daca se va ajunge in instanta.
Sora dvs. poate lua legatura cu un expert tehnic judiciar in specialitatea asigurari si sa ceara o consultatie in privat, cu asigurarea in fata si toate celelalte documente pe care le detine si pe care le-a furnizat firmei de asigurari.
Pentru a cauta expert, accesati site-ul MJ si veti gasi lista expertilor/ specialistilor tehnici judiciari autorizati.
Daca expertul (atentie sa nu fie angajat al respectivei firme de asigurari) va intocmi un document legat de contractul de asigurare, atunci persoana fiind expert tehnic judiciar, respectivul document poate fi utilizat si in instanta, daca se va ajunge acolo.
Este important de stiut daca asigurarea de sanatate respectiva este intocmita in nume propriu de catre sora dvs. sau de catre firma unde este angajata, nominal pentru sora dvs.
Va poate fi de folos.
Decizia ICCJ nr. 578/ 19.02.2014 daune materiale si morale in temeiul Legii nr. 95/ 2006.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că, în conformitate cu dipozițiile art. 676 din Legea nr. 95/2006, instanţa competentă să soluţioneze litigiile având ca obiect antrenarea răspunderii civile delictuale pentru malpraxis este judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială a avut loc actul de malpraxis reclamat. Înalta Curte a precizat că prin textul de lege menționat se instituie o competenţă materială şi teritorială specială de soluţionare a răspunderii civile delictuale în ceea ce priveşte actul medical de malpraxis, care înlătură competenţa de drept comun raportată la criteriul valoric, întrucât norma specială are prioritate de aplicare atunci când vine în concurs cu norma generală, conform principiului specialia generalibus derogant. (Decizia nr. 578 din 19 februarie 2014 pronunţată în recurs de Secţia I civilă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect daune materiale și morale în temeiul Legii nr. 95/2006).
Malpraxisul reprezinta greseala in acordarea asistentei medicale de catre personalul medical, iar aici este vorba de o taraganare din partea asiguratorului.

Alte discuții în legătură

Malpraxis- sectionarea ductului salivar liamatei liamatei Buna ziua! vreau sa va intreb daca in problema mea se merge la mediator sau direct la un avocat. am fost operata de o tumora la obraz. in urma operatiei mi ... (vezi toată discuția)
Ramburs total/partial tratament in austria+acuzatie malpraxis vaslui Nicoleta Cretu Nicoleta Cretu Buna ziua, [u][b]Detalii despre caz:[/b][/u] In luna februarie 2009, pacientul (tatal meu) a acuzat dureri abdominale, s-a prezentat la medicul de familie ... (vezi toată discuția)
Procedura malpraxis asistente BiancaTudose BiancaTudose Buna seara! Speta este urmatoarea: o asistenta a facut o greseala ca sa ii spun asa si a cauzat vatamari unui pacient. S- facut plangere penala pt neglijenta ... (vezi toată discuția)