Buna ziua! Sunt un student ratacit care habar nu are ce meserie ar vrea sa practice toata viata. Stiu ca poti ajunge procuror pur si simplu invatand si imi place asta. Salariul este foarte bun si faptul ca lucreaza in numele legii e fascinant. Dar nu as vrea sa-mi fie spulberate visele dupa ce termin o facultate de drept. Mai bine acum. Asa ca va rog sa-mi spuneti ce face, mai exact, un procuror, cu decurge ziua tipica si care sunt sursele de stres in aceasta meserie.
Sursa de stres...depinde de interesul pe care intelege sa il depuna respectivul
Este o diferenta semnificativa intre consumul unei persoane care depune interes,cauta sa patrunda cat mai adanc in fiecare cauza ,sa cerceteze obiectiv si impartial,sa cantareasca toate circumstantele si situatia de tratare pe banda rulanta ...in fond,in multe cazuri este in joc libertatea oamenilor
Procurorul are competenta sa apere interesele statului,sa constate incalcarea legilor si sa se pronunte daca cei care fac obiectul cercetarilor se fac sau nu vinovati de incalcarea acestora
Multumesc pentru raspuns, dar nu m-a lamurit mai deloc. Vrea sa stiu precis ce face... acte, vorbeste in sala de judecata, cerceteaza cazul, spune altora cum sa il cerceteze... ce anume face?
Procurorul conduce și controlează nemijlocit activitatea de urmărire penală a poliției judiciare și a organelor de cercetare penală speciale, prevăzute de lege. De asemenea, procurorul supraveghează ca actele de urmărire penală să fie efectuate cu respectarea dispozițiilor legale.
Procurorul poate să efectueze orice act de urmărire penală în cauzele pe care le conduce și le supraveghează.
În cadrul procesului penal procurorul are următoarele atribuții:
a. supraveghează sau efectuează urmărirea penală;
b. sesizează judecătorul de drepturi și libertăți și instanța de judecată;
c. exercită acțiunea penală;
d. exercită acțiunea civilă, în cazurile prevăzute de lege:
e. încheie acordul de recunoaștere a vinovăției, în condițiile legii;