avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... in ROF - obligatii contabil sef ?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

in ROF - obligatii contabil sef ?

- angajatorul vrea sa prevada in ROF si faptul ca:
- "Contabilul sef al unitatii organizeaza si raspunde
de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului institutiei".

Or, potrivit OMFP Nr. 2861 din 9 octombrie 2009
pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii
elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii,
"ART. 2 - Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, si în conformitate cu
reglementarile contabile aplicabile,
revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane
care are obligatia gestionarii entitatii."

Se poate spune ca angajatorul vrea sa ii dea in plus niste atributii ?
- nu ar exista o contradictie intre cele 2 prevederi ?
- o asemenea prevedere in ROF nu ar fi contrara legii ?
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 13:25, 4 Iulie 2014
In ROF nu trebuie sa se prevada anumite atributii pentru anumite functii . Asa ceva ,fie se stabileste prin fisa psotului , fie in reg.intern al angajatorului.
- si totusi, intr-un ROF al unui Consiliu Judetean sunt trecute si atributiile presedintelui, vicepresedintelui, secretarului, administratorului, samd

- intrebarea este:
daca un contabil sef poate sa aiba in sarcina sa si raspunderea prefazuta in art.2 din OMFP Nr. 2861 din 9 octombrie 2009 ?
Din textul legii se poate intelege si faptul ca
"Raspunderea .... revine si altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii." = care este contabilul sef ?
Nu exista niciun text de lege care sa prevada exact continutul ROF-ului.

In general, prin regulamentul de organizare si functionare se stabilesc dispozitii referitoare la structura generala a unitatii, compartimentele de lucru (atelier, sectie, fabrica, birou, serviciu, directie, departament etc.) si atributiile (competentele) lor, conlucrarea dintre ele si raporturile cu conducerea persoanei juridice respective, circuitul intern al documentelor si modul lor de avizare.

Da, un contabil sef poate avea acea calitate daca s-a decis asa ceva la nivel de angajator.
Ultima modificare: Vineri, 4 Iulie 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
- un contabil sef poate avea acea calitate doar daca s-a decis prin ROF
sau doar daca s-a decis printr-o Decizie interna de delegare de atributii
de la director /administrator la contabil sef ?
- ce se poate intelege prin:
altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii ?
Care ar putea fi acea o alta persoana ?
Opinia mea este in sensul ca trebuie emisa o decizie a angajatorului daca in fisa postului nu este prevazut asa ceva.

Alte discuții în legătură

Completare r.o.f - in ce sens ? oanaportar oanaportar Buna seara ! Institutia a primit o Adresa oficiala de la Compartimentul de Audit prin care i s-a ceut: modificarea Regulamentului de organizare si ... (vezi toată discuția)
Bună ziua ! avem o problemă de serviciu și avem mare nevoie ... oanaportar oanaportar Bună ziua ! Avem o problemă de serviciu și avem mare nevoie să ne ajutați: - ordonatorul principal de credite a trimis instituției noastre o adresă ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, sunt membru intr-o comisie de inventariere, nu exista ... Anibas04 Anibas04 Buna ziua, sunt membru intr-o comisie de inventariere, nu exista gestionar si nici inlocuitori ai acestuia care sa semneze declaratia cf omfp 2861/2009, precum ... (vezi toată discuția)