avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Deducere personala acordata eronat
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Deducere personala acordata eronat

Buna ziua.
Va rog sa-mi spuneti care este parerea dvs in cazul in care un salariat a primit deducere personala dar nu trebuia sa i se acorde, cim nefiind considerat la functia de baza. E vorba de trei luni.
Multumesc frumos.
Ultima modificare: Miercuri, 20 August 2014
noiembriesm, utilizator
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 08:59, 13 Septembrie 2014
Recalculati cele 3 luni pentru a stabili diferenta de deducere personala sau de impozit. In functie de posibilitatile softului dvs. de salarii, puteti micsora deducerea din luna urmatoare de calcul sau pur si simplu puteti majora impozitul calculat pentru luna urmatoare cu diferenta stabilita pentru cele 3 luni.

Normele de aplicare a Codului fiscal:

129. În situaţia în care se constată elemente care generează modificarea veniturilor din salarii şi/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/plătitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective şi stabilirea diferenţelor de impozit constatate se efectuează pentru luna la care se referă, iar diferenţele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat începând cu luna constatării.
În situaţia în care la data efectuării operaţiunii de stabilire a diferenţelor de impozit de către angajator/plătitor există relaţii contractuale generatoare de venituri din salarii, între acesta şi persoana fizică, atunci se procedează astfel:
- impozitul reţinut în plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii începând cu luna efectuării acestei operaţiuni şi până la lichidarea acestuia;
- impozitul nereţinut se reţine de angajator/plătitor din veniturile din salarii începând cu luna constatării şi până la lichidarea acestuia.
În situaţia în care persoana fizică pentru care angajatorul/plătitorul a efectuat calculul impozitului lunar/anual nu mai are relaţii contractuale generatoare de venituri din salarii şi angajatorul/plătitorul nu poate să efectueze operaţiunea de plată/încasare a diferenţelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent.
Multumesc frumos. Am sa reglez impozitul in luna curenta. Declaratia 112 nu cred ca mai e cazul sa o rectific, daca fac reglarea prin stat, nu? Totusi, dac nu rectific declaratia 112, de unde reiese ca am obligatia sa platesc penalitati, pentru ca in realitate eu am de platit ceva penalitati. Valoarea este nesemnificativa, dar vreau sa clarific si aspectul asta.
Inca o data multumesc pentru raspunsul dvs.
O zi buna.
Parerea mea e ca nu e nevoie de rectificativa la D112, dar eu nu sunt economist.
Poate va raspunde cineva mai in tema cu D112.
Discutabila situatia. Sunt convins ca vor fi pareri in ambele sensuri.
Multumesc.
noiembriesm a scris:

Discutabila situatia. Sunt convins ca vor fi pareri in ambele sensuri.
Multumesc.



D112 e o declaratie fiscala, si pt ati gresit impozitul aveti obligatia sa o rectificati:

Cod proc fiscala:

Art. 84 Corectarea declaraţiilor fiscale

(1) Declarațiile fiscale pot fi corectate de către contribuabil, din proprie inițiativă, pe perioada termenului de prescripție a dreptului de a stabili obligații fiscale.

(2) Declarațiile fiscale pot fi corectate ori de câte ori contribuabilul constată erori în declarația inițială, prin depunerea unei declarații rectificative.


Ordin 1045/2012 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate:

2.2. Declaraţia rectificativă se utilizează pentru:
- corectarea impozitului pe venit, precum şi a contribuţiilor sociale datorate de angajatori şi entităţi asimilate angajatorilor şi reţinute de către aceştia de la asiguraţi;
- modificarea unor elemente de identificare a asiguratului;
- modificarea unor date pe baza cărora se determină stagiile de cotizare şi punctajul asiguratului în sistemul public de pensii, pentru situaţia când a fost omisă înscrierea unui/unor asigurat/asiguraţi sau în cazul în care asiguratul/asiguraţii a/au fost înregistrat/înregistraţi fără temei şi este necesară anularea respectivei înregistrări;
- corectarea altor informaţii prevăzute de formular.
2.3. Declaraţia rectificativă se întocmeşte pe acelaşi model de formular ca şi declaraţia care se corectează, bifându-se cu X căsuţa aflată pe prima pagină a formularului.
2.4. Declaraţia rectificativă se completează integral, înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială.

Alte discuții în legătură

Rectificare fisa fiscala adita74 adita74 Va rog daca puteti sa imi dati un sfat. Daca s-a omis introducerea unei deduceri pentru copil pentru calculul salariului unui angajat, cum se poate rezolva ... (vezi toată discuția)
Deducere, contributii cim norma partiala dona77 dona77 Buna seara, Baza la care se aplica contributiile (+impozitul) datorate la stat pentru un CIM cu norma partiala este venitul brut corespunzator acelei norme ... (vezi toată discuția)
Deducere impozit la salar t copil in intretinere elennna elennna buna. am un copilas de 3 ani si 4 luni care nu e trecut in intretinere la sot. eu m-am intors la servici de 5 luni si nu mi s-a spus ca trebuie sa fac cerere ... (vezi toată discuția)