avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Inventar in timpul anului
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Inventar in timpul anului

Buna ziua ,

Daca doresc sa fac un inventar la produsele din gestiune , documentele care se fac sunt similare cu cele de la invantarul anual? Trebuie sa fac neaparat si inventarul conturilor , pentru ca pe mine ma intereseaza acum marfurile?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Claudia Angheli , Contabil 11:41, 12 Septembrie 2014
"In temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au
obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si
capitalurilor proprii detinute, la începutul activitatii, cel putin o data în cursul exercitiului
financiar pe parcursul functionarii lor, în cazul fuziunii sau încetarii activitatii, precum si
în urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe
prevazute de lege;
b) ori de câte ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri în gestiune, care nu pot fi
stabilite cert decât prin inventariere;
c) ori de câte ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) în alte cazuri prevazute de lege.
(2) În cazul în care, în situatiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele
de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu
aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia
gestionarii entitatii cu respectarea prevederilor pct. 4 alin. (4)."


Deci, puteti efectua inventarierea, doar a produselor din gestiune, dar aceasta nu va tine locul inventarierii anuale.

Documentele necesare inventarierii:
- decizia de inventariere, prin care administratorul numeste comisia de inventariere;
- lista de inventariere (stocul scriptic, cantitativ-valoric, emis din softul contabil, daca se foloseste metoda inventarului permanent) prin care se face comparatia cu stocul faptic (marfa din magazie, sau cea de la raft in magazine) – determinandu-se astfel plusurile sau minusurile din gestiune;
- declaratia gestionarului inainte de inventariere (in care declara ca nu are alte marfuri sau valori, provenite din alte surse);
- declaratia gestionarului dupa inventariere (in care acesta declara ca bunurile au fost inventariate si consemnate in liste, in prezenta lui)
- procesul verbal privind rezultatul inventarierii, care va cuprinde:

1. data intocmirii;
2. numele si prenumele membrilor comisiei, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere;
3. gestiunile inventariate (magazii sau magazine);
4. data inceperii si terminarii inventarului;
5. rezultatele inventarierii;
6. concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea;
7. volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic;
8. propuneri de casare a unor stocuri (marfa expirata, depreciate, etc.);
9. constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea bunurilor inventariate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare... daniotil daniotil La o societate cooperativa de consum, facandu-se inventarul la o gestiune a unui depozit en-gros in anul 2008 s-a constatat o lipsa in gestiune de 150 000 000 ... (vezi toată discuția)
Inventariere actualizata ASPAZIA ASPAZIA Buna Ziua, Au fost cumva modificate ultimele instructiuni referitoare la Inventarierea patrimoniala ? Ultima reglementare in domeniu era din anul 2004. Ma ... (vezi toată discuția)
Pocedura de inventariere mmanu mmanu ma puteti ajuta cu ce trebuie sa cuprinda procedura de invetariere? cum ar trebui formulata? (vezi toată discuția)