avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Contract de voluntariat cu firma?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Contract de voluntariat cu firma?

Vreau sa lucrez ca voluntar la o firma particulara.
Firma poate solicita plata (sa taie si chitanta....) de la posibilii beneficiari, datorita serviciilor pe care le fac eu?
Pentru un timp as fi deacord sa nu ma plateasca, chiar daca in firma intra niste bani, pentru ca acest lucru sa convinga managerul sa ma angajeze deoarece am lucrat bine.
Cel mai recent răspuns: Rezolvatorul , Consilier juridic 17:13, 21 Septembrie 2014
Ce face firma nu are legatura cu voluntariatul Dvs. Firma dacă are un contract sau o comanda pentru acele servicii, va solicita plata lor, chiar daca o parte din aceste servicii sunt prestate de dvs. ca voluntar.
Nu se poate incheia un contract de voluntariat cu o societate comerciala.

Legea nr.78/2014 prevede :
Art. 3
In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
...
c) organizatia gazda este persoana juridica de drept public sau de drept privat, fara scop lucrativ, care organizeaza si administreaza activitati de voluntariat;
d) contractul de voluntariat reprezinta conventia incheiata intre un voluntar si organizatia gazda, in temeiul careia prima parte se obliga sa presteze o activitate de interes public, fara a fi remunerata, iar cea de-a doua se obliga sa ofere o activitate adecvata solicitarii sau pregatirii voluntarului;
...
Art. 10
(1) Este interzis, sub sanctiunea anulabilitatii, sa se incheie contract de voluntariat in scopul de a evita incheierea unui contract individual de munca sau, dupa caz, a unui contract civil de prestari de servicii ori a altui contract civil cu titlu oneros pentru efectuarea prestatiilor respective.
....
Corect ! Nu poate fi vorba de voluntariat ! Este vorba de practică neremunerată, facută în timpul studentiei.