avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 223 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs din garantie.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs din garantie.

Buna ziua,

Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac.

Situatia este urmatoarea:


In data de 19.08.2014 am dus un leptop marca Toshiba la
sediul companiei deoarece prezenta defectiuni tehnice (se
stingea la intervale variate de timp).Produsul a fost dus
insotit de :ambalaj original,certificat garantie,factura (pe
scurt asa cum l-am primit).
Istoricul desfasurarului fiind urmatorul:
19.08.2014 - am predat leptopul,mi-a fost inamant un document de predare a bunului dar fara a fi precizat date de contact a firmei de Service.
04.09.2014- m-am dus sa vad daca a fost adus leptopul la
sediul Firmei (17 zile) deoarece nu am primit nici un
telefon de la dansii.La sediul firmei mi s-a comunicat
faptul ca nu au nici o informatie referitor la acest leptop
si urmeaza sa ma contacteze.
05.09.2014- a-m fost contactat de catre un reprezentant
Altex, care mi-a comunicat faptul ca cei de la Service nu am
startat remediere problemei deoarece atunci cand a ajuns la
ei leptopul nu mai era in garantie si trebuie sa platesc
reparatia.Leptopul a fost livrat dupa 2 zile fata de data de
cand a fost depus de catre mine.(Probabil la sediul
companiei de service a ajuns dupa vreo 5 zile).
Eu am explicat faptul ca leptopul a fost comandat online si
l-am primit dupa 2 zile (asta inseamna prelungirea
garantiei) si faptul ca eu am cumparat de la compania Altex
nu de la Service.

In data de 18.09.2014 am depus si o reclamatie la ANPC Tulcea referitor la acest aspect.
Azi 30.09.2014 dupa aprox (40 de zile)am fost contactat de un reprezentant Altex, care m-a instiintat ca leptopul a fost adus la sediul companiei.Am intrebat persoana respectiva daca pe buletinul de service este precizat defectul sau daca a fost inlocuit ceva.Daca se ofera garantie pe durata sederii la service si ce garantie am eu ca leptopul nu a fost returnat asa cum a fost predat.

Raspunsul dansului a fost " Leptopul este conform standardelor" .

Pot solicita inlocuirea produsului deoarece s-au depasit cele 15 zile calendaristice si neglijenta.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: stoicamarius87 , utilizator 18:37, 25 Noiembrie 2014
Daca scrie in certificatul de garantie ca produsul se inlocuieste in cazul depasirii a 15 zile calendaristice raspunsul ar fi afirmativ dar nu cred ca scrie asa ceva in cg.

Un laptop are garantie 2 ani, s-a stricat cu 2 zile inainte de iesirea din garantie?

Neglijenta, la ce va referiti?
Buna seara, multumesc pentru raspuns.

Consider neglijenta faptul ca :
- pe documentul care mi-a fost inmanat nu este nici o data de contact a firmei de Service.
-tot pe documentul inamant scrie faptul ca " Vanzatorul este responsabil cu returnarea produsului conform in 15 zile calendaristice"
-acest lucru nu s-a intamplat nici dupa 40 de zile calendaristice.Demersurile incepand cu data cand am fost personal sa intreb de stadiul reparatiei.

Cerificatul de garantie este la Firma de Service,era un document necesar predarii produsului.

Dar conform legii : Lege nr. 449/2003,din 12/11/2003,Versiune actualizata la data de 27/12/2008

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11....

Art. 11.4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Tot odata am solicitat ca garantia sa fie prelungita pe perioada in care leptopul a fost la service (40 de zile) deoarece nu am beneficiat de serviciile produsului platit.

Conform : Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992.

Art. 14 Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie si curge din momentul sesizarii vanzatorului pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala.

Va multumesc
stoicamarius87 a scris:

Conform : Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992.
Art. 14 Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie si curge din momentul sesizarii vanzatorului pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala.
Va multumesc


Acest articol a fost modificat prin art. II pct. 14 din O.U.G. nr. 174/2008, nu mai exista.
V-as recomanda sa asteptati raspunsul ANPC.

Pe certificatul de garantie trebuie sa scrie in ce a constat reparatia, verificati acest aspect. Daca as fi in locul dvs. m-as teme rau ca au facut o reparatie de mantuiala si as proba laptopul la magazin in speranta ca mi-as da seama cat de seriosi au fost cei de la service.
De acelasi lucru ma tem si eu deoarece:

In prima instanta mi-au comnunica ca nu repara leptopul ca a iesti din garantie si ca trebuie sa platesc transportul. Am refuzat

A doua oara au zis ca cei de la Service vor incepe expertizarea iar daca este vreo piesa de inlocuit va trebuie sa platesc.Am fost de acord cu expertiza dar am precizat ca nu e datoria mea sa platesc vreo piesa.

A treia oara mi-au comunicat ca "leptopul se stinge la intervale variate de timp" din cauza incarcatorului pe motiv ca aceasta nu mai incarca (eu nu foloseam leptopul cu incarcatorul ci pe baterie) si daca sunt dispus sa platesc 80 de euro.Am refuzat.cumparate unui incarcator
deoarece nu este datoria mea.

Dupa toate aceste discutii (telefonice ) intre mine (persoana fizca) -reprezentant Altex- firma Service si retur. dupa 40 de zile mi se comunica ca leptopul este conform standardelor.Precizez inca odata ca nu am nici un contact de la firma de Service.

Si nu a necesitat nici o interventie.Sau cel putin nu e scris pe rezultatul expertizei.

Este suspect ca dupa 40 de zile sa primesc un astfel de raspuns(probabil au trimis leptopul asa cum a fost predat), acelasi lucru as fi putut sa il primesc dupa 10 zile in termenul legal.

Consider ca este o lipsa de interes din partea Companiei Altex.Mai ales la astfel de cazuri cand garantie este aproape de finalizare.Am trimis 2 emailuri la sediul companiei&relatii clienti absolut nici un raspuns in scris dar telefonic eram contactat imediat a 2 zi.

Am solicitat un raspuns in scris NIMIC.

Eu ca persoana fizica nu sunt expert in IT, iar daca as considera ceva suspect ce sa fac??

In continuare sustin ideea daca se poate starta demersuri legale pentru inlocuirea produsului deoarece au fost depasite cele 15 zile .
Ce ati solicitat ANPC in reclamatie? Mai bine zis ati solicitat ceva sau doar ati reclamat intarzierea?

Cereti magazinului inlocuirea produsului sau restituirea pretului pentru ca laptopul s-a intors dupa foarte mult timp din service fara nicio interventie facuta, practic au tras de timp. Iar dupa refuz (nu prea cred ca or sa sara) faceti o noua reclamatie la ANPC si dupa descrierea situatiei precizati ca doriti fie inlocuirea produsului - cu nuantele identic sau similar cu diferenta de pret fie restituirea pretului. Nu aveti ce pierde, dimpotriva, este posibil sa aveti succes.

Alte discuții în legătură

Garantie laptop ramynela ramynela Buna ziua.solicit a m-i se raspunde acestei cereri, pentru rezolvarea unei probleme aparute ulterior, legate de achizitionarea unui laptop in garantie model ... (vezi toată discuția)
Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop elenadeverde elenadeverde Buna ziua, am cumparat un laptop care s-a defectat din culpa mea ,a varsat copilul suc pe el.din momentul producerii accidentului, laptopul a mai functionat ... (vezi toată discuția)