Buna seara,
Incepand cu 01 oct.2014, sunt student la zi la Univ.Politehnica Bucuresti. Am 24 ani si am lucrat pana azi 8 ore/zi iar acum am trecut la 4 ore/zi ca sa pot frecventa cursurile universitatii. In 2013 parintii au divortat. As vrea sa stiu daca am dreptul sa-i cer tatalui meu sa contribuie la intretinerea mea si care este cuantumul sumei pe care i-o pot solicita. El este prof.universitar in UPB.
Multumesc
(1) Tatăl şi mama sunt obligaţi, în solidar, să dea întreţinere copilului lor minor, asigurându-i cele necesare traiului, precum şi educaţia, învăţătura şi pregătirea sa profesională.
(2) Dacă minorul are un venit propriu care nu este îndestulător, părinţii au obligaţia de a-i asigura condiţiile necesare pentru creşterea, educarea şi pregătirea sa profesională.
(3) Părinţii sunt obligaţi să îl întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani.
(4) În caz de neînţelegere, întinderea obligaţiei de întreţinere, felul şi modalităţile executării, precum şi contribuţia fiecăruia dintre părinţi se stabilesc de instanţa de tutelă pe baza raportului de anchetă psihosocială.
Trebuie sa va dovediti starea de nevoie, ori dvs lucrati pt a va intretine. Suma maxima pe care tatal poate fi obligat s-o plateasca e de 1/4 din venitul net, insa daca veti obtine, poate fi ceva mai mica.
Mai bine cereti-i tatalui bani pe cale amiabila.