avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Defectare produs in termenul de garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Defectare produs in termenul de garantie

Am cumparat o baterie auto care avea ca termen de garantie 2 ani, garantia expira in ianuarie 2015. Acum o saptamana bateria s-a defectat, am mers cu ea la firma de unde am luat-o si conform certificatului de garantie mi-au dat o baterie pentru a-mi putea folosi masina, timp de 5 zile, timp in care bateria defecta a fost trimisa la reprezentanta pentru verificare/reparare. Dupa expirarea celor 5 zile cei de la firma mi-au dat o baterie noua, fara a-mi da si un alt termen de garantie pentru bateria noua.
As dori sa stiu daca este corect cum au procedat ei si anume daca pentru bateria noua nu ar fi trebuit un alt termen de garantie, si nu sa fie in interiorul garantiei pentru bateria care s-a defectat?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:05, 13 Noiembrie 2014
Au procedat corect, avand in vedere ca v-au dat bateria noua in locul celei vechi (ca o masura reparatorie), nu ati platit pentru ea, intrucat cea veche probabil nu mai putea fi reparata sau costurile cu reparatia ar fi fost disproportionate. Asadar, dvs nu ati cumparat un produs nou ca sa beneficiati de o noua garantie, ci v-a fost inlocuita bacteria, ca o masura reparatorie, pentru ca cea veche era in garantie
Vedeti si aceste articole din legea 449/2003
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10. -In cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul să i se aducă produsele la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, în funcţie de opţiunea consumatorului, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, în condiţiile art. 13 şi 14.

Art. 11. - (1) In cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată.

(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

b) importanţa lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu are un produs identic pentru înlocuire.

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Art. 12. -Termenul fără plată, prevăzut la art. 10 şi 11, se referă la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, manopera şi materialele.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezolutiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezolutiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.


Din punctul meu de vedere au procedat greșit, având în vedere că produsul a fost înlocuit cu alt produs nou, chiar dacă în contract nu este prevăzută expres o asemenea situație.
LegisPeritum a scris:

Din punctul meu de vedere au procedat greșit, având în vedere că produsul a fost înlocuit cu alt produs nou, chiar dacă în contract nu este prevăzută expres o asemenea situație.


Cand spuneti a procedat gresit la ce va referiti la lege sau doar la parerea dvs.personala?
Daca dvs. gasiti in Legea 449/2003 undeva stipulat ca la schimbarea produsului se acorda un nou termen aveti dreptate dar din cat am citit nu scrie nimic asa ca in mod cert nu se acorda niciun termen nou de garantie ci el curge de la data cand a fost cumparat produsul schimbat.

LegisPeritum a scris:

Din punctul meu de vedere au procedat greșit, având în vedere că produsul a fost înlocuit cu alt produs nou, chiar dacă în contract nu este prevăzută expres o asemenea situație.


Si eu am aceeasi parere, avand in vedere faptul ca este un produs nou logic ar fi sa beneficiez de o alta garantie pentru noul produs nu sa merg pe garantia vechiului produs.

Am nevoie de un suport legal care sa-mi sustina opinia insa in legea 449/2013 nu am gasit nimic in acest sens. Poate ma ajutati cu o baza legala care face referire la aceasta situatie
Vanzatorul are obligatia de a acorda 2 ani garantie de la data livrarii produsului. Atat. Si-a indeplinit-o schimband bateria defecta cu una noua. NU exista baza legala pentru punctul de vedere al d-lui avocat.

Alte discuții în legătură

Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)
Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)