Au procedat corect, avand in vedere ca v-au dat bateria noua in locul celei vechi (ca o masura reparatorie), nu ati platit pentru ea, intrucat cea veche probabil nu mai putea fi reparata sau costurile cu reparatia ar fi fost disproportionate. Asadar, dvs nu ati cumparat un produs nou ca sa beneficiati de o noua garantie, ci v-a fost inlocuita bacteria, ca o masura reparatorie, pentru ca cea veche era in garantie
Vedeti si aceste articole din legea 449/2003
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. -In cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul să i se aducă produsele la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, în funcţie de opţiunea consumatorului, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 11. - (1) In cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată.
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu are un produs identic pentru înlocuire.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Art. 12. -Termenul fără plată, prevăzut la art. 10 şi 11, se referă la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, manopera şi materialele.
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezolutiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezolutiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.