avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1477 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata utilitatilor, a pazei, a curateniei si a altor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata utilitatilor, a pazei, a curateniei si a altor servicii comune

Buna ziua,
Ma aflu in fata unei situatii ilegale din punctul meu de vedere, dar as vrea sa stiu si parerile specialistilor care gestioneaza acest forum.
Sunt proprietarul unui mic spatiu intr-o policlinica, saptiul avand destinatia de tehnica dentara. Este vorba de o camera mica de cca. 9mp si foarte putine spatii comune (Hol, scari, vestiar, sterilizare, etc.). In policlinica exista anumite firme care detin spatii de 10 pana la de 100 de ori mai mari decat cel detinut de mine. Problema este ca aceste firme au format un ONG pentru administrarea policlinicii si au luat decizii (ilegeale in opinia mea) in favoarea lor si in defavoarea celor mici.
Este vorba despre:
1. Plata serviciilor de paza de la receptia policlinicii in functie de numarul persoanelor si nu in functie de suprafata, astfel incat sunt cazuri in care pentru un cabinet de 10mp se plateste suma de 300 lei, intrucat acolo sunt 3 doctori care lucreaza in ture, iar pentru un spatiu de 300mp se plateste 100 lei, intrucat acolo functioneaza o singura farmacie si farmacia are un singur titular.
2. Plata serviciilor de administrare (salarii personal contabilitate, casier, secretariat, etc) se face tot in functie de persoane si nu de suprafata detinuta de fiecare proprietar.
3. Apa sunt de acord sa se plateasca in functie de nr. persoanelor.
4. Energia termica se imparte in functie de suprafata, ceea ce este normal.
5. Curatenia se plateste in functie de suprafata, ceea ce este normal.

Problema este la pct. 1 si pct 2, intrucat serviciile de paza si salariile personalului sunt imense comparativ cu celelalte servicii iar acesti colosi iau decizii in functie de propriile interese in defavoarea celor multi si mici.

Va rog sa-mi spuneti ce prevederi legale pot invoca pentru reglarea acestor nereguli evidente. Eu am refuzat sa platesc intretinerea in conditiile in care pentru cca. 20mp (cu tot cu spatii comune) platesc 500 lei/luna, iar un medic ce detine 200mp plateste 700 lei/luna.
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Decembrie 2014
vasilemb, utilizator
Cel mai recent răspuns: vasilemb , utilizator 19:34, 21 Decembrie 2014
Eu detin 1% din spatiile policlinicii. Sunt proprietari care detin sute de mp si ei s-au asociat si au format acest ONG, apoi au votat ca ONG-ul administreaza cladirea. Problema este la repartizarea chetuielilor principale (salarii agenti de paza, salarii personal administrativ, faptul ca acest personal le deserveste si lor interesele personale, etc..)
In Policlinica nu exista decat spatii cu destinatie medicala (cabinete medicale, farmacii, radiologie, etc.). Orice alta activitate este strict interzisa in Policlinica. Acest lucru este prevazut in CVC facut intre Primaria Mun Buc si fiecare proprietar. Mentionez ca exista spatii din Policlinica unde Primaria inca a ramas proprietara.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli la intretinere tela tela Cum se stabilesc cheltuielile pentru administratie in cadrul unei Asociatii de proprietari? (vezi toată discuția)
Zero persoane la intretinere carmen craiu carmen craiu Pot fi trecute 0(zero) persoane la intretinere? (vezi toată discuția)
Plata intretinerii coricarmen coricarmen in cazul in care am contracte individuale la apa rece, gaze, am centrala termica, ce mai platesc la asociatie, in afara curentului pe scara si a femeii de ... (vezi toată discuția)