avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu pentru examene
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu pentru examene

Buna ziua!
Sunt studenta in anul III dar de asemena si lucrez, iar din cauza unor complicatii aparute la locul de munca eu nu mai pot ajunge la examene. Am inteles ca am dreptul la 30 de zile de concediu legal neplatit pentru studii. Ma poate ajuta cineva cu mai multe explicatii si putina indrumare spre obtinerea acestui concediu
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 16:06, 8 Ianuarie 2015
Daca aveti la locul de munca contract colectiv de munca sau regulament intern, verificati in ele daca exista prevederi pentru concediul fara plata.

Faceti cerere catre conducerea firmei sa va aprobe concediu fara plata pe perioada xxx pentru sustinerea examenelor.


Codul muncii:

ART. 54
Contractul individual de muncă poate fi suspendat, prin acordul părţilor, în cazul concediilor fără plată pentru studii sau pentru interese personale.

....

ART. 154
(1) Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.
(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.
ART. 155
(1) Concediile fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea salariatului, pe perioada formării profesionale pe care salariatul o urmează din iniţiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai dacă absenţa salariatului ar prejudicia grav desfăşurarea activităţii.
ART. 156
(1) Cererea de concediu fără plată pentru formare profesională trebuie să fie înaintată angajatorului cu cel puţin o lună înainte de efectuarea acestuia şi trebuie să precizeze data de începere a stagiului de formare profesională, domeniul şi durata acestuia, precum şi denumirea instituţiei de formare profesională.