De curand sunt asociat unic si administrator al unei S.R.L.-D si am cateva nelamuriri.
Inainte de toate, mentionez ca: 1) nu am salariati; 2) lucrez doar eu, dar fara contract de munca.
In primul rand, e vorba de registrele obligatorii. Stiu ca acestea sunt: registrul unic de control, registrul jurnal, registru inventar, registrul cartea mare.
La completarea declaratiei 010 mi s-a transmis sa achizitionez un registru unic de control, facturier si chitantier si pot sa ma apuc de lucru. Surprins ca a pomenit doar de registrul unic de control, am intrebat ce alte registre trebuie sa mai am si mi-a spus: "atat. celelalte nu sunt necesare". Respectiva doamna s-a oferit sa tina contabilitatea societatii si mi-a spus sa o sun peste o luna, doua, trei sau cand voi incepe activitatea.
Nu ma bazez pe raspunsul dumneaei si le voi achizitiona sa scap de orice emotie. Intrebarea mea este: este vreo data limita pentru achizitionarea acestora?
In al doilea rand, este adevarat ca nu sunt obligat la plata contributiilor sociale?
Tot de la Anaf mi s-a transmis ca nu sunt obligat sa le platesc din moment ce nu sunt angajat la mine in firma, dar ca pot incheia contract cu casa de sanatate pe persoana fizica si pot depune lunar contributia pentru sanatate, care va fi calculata la nivelul salariului minim brut.
Va multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Ianuarie 2015 GBC, utilizator
Jurnalele de care vorbiti sunt obligatorii dar pot fi tinute si cu ajutorul programelor de contabilitate.Este obligatoriu sa faceti si inventierea la inceputul activitatii.
Este adevarat ce vi s-a spus de catre ANAFin legatura cu contributiile sociale.
Firma noua
corinams
Buna ziua, am infiintat o firma, nu stiu daca acum se mai elibereaza anexa la certificatul de inregistrare si daca da, care este procedura.
Si mai am o ... (vezi toată discuția)