Este posibil sa adaug un membru de familie ca proprietar al unui apartament si teren??
Eu si sora mea suntem proprietarele unui teren si construim 4 apartamente. Construim primele 2 ap si vom termina celelalte 2 cand vom avea mai multi bani. Eu voi fi proprietara a 2 ap si sora mea a celorlalte doua. Eu doresc sa o pun pe mama proprietara a unui ap. impreuna cu mine?? De asemenea cand mama va muri doresc ca dreptul de proprietate sa-mi revina mine fara a se imparti parti egale surorii si fratelui meu. Este posibil???
domnule tudurache .. cu caldura va recomand sa cititi ce parere are regretatul profesor univ. dr. Francisc Deak despre aceasta clauza, compatibila cu contractul de donatie, amintita de mine ( Francisc Deak "Tratat de dr. civil.Contracte speciale". Universul juridic. 2001 .pagina 135 ) , deasemenea si d-l G. Boroi ( Drept civil. Curs selectiv. ALL BECK. 2003)
VA mai recomand sa cititi si art. 825 cod civil
am credinta ca veti reveni cu un mesaj ..
Nu poate fi contestat faptul că art. 825 C. civ. nu a fost abrogat expres direct.
Însă, aplicarea lui poate fi pusă sub semnul întrebării, atâta timp cât dreptul de reîntoarcere convenţională (instituirea contractuală) producea aceleaşi efecte ca şi succesiunea anomală care a fost înlăturată din dreptul nostru. Or, pentru aceleaşi raţiuni pentru care nu mai este admisă succesiunea anomală (schimbarea ordinii succesorale legale prin efectul unei dispoziţii a legii), cu atât mai mult se impune a nu mai fi admisă nici schimbarea ordinii succesorale legale prin efectul unei dispoziţii contractuale.
Este de observat că dispoziţiile art. 19 din Legea nr. 241/1947 prin care s-au pus în aplicare dispoziţiile Decretului-Lege nr. 115/1938 (reglementare anterioară Decretului nr. 32/1954 care a abrogat articolele ce recunoşteau succesiunea anomală) prevedeau modalitatea în care se efectua înscrierea în cartea funciară a dreptului de întoarcere a dreptului de proprietate imobiliară în patrimoniul donatorului în caz de predeces al donatarului (notare), respectiv modul de radiere a dreptului donatarului şi al înstrăinărilor şi grevărilor consimţite de acesta.
Prin intrarea în vigoare a Legii nr. 7/1996, au fost abrogate dispoziţiile Decretului-Lege nr. 115/1938, situaţie în care nu mai au efect nici dispoziţiile legii de punere în aplicare a acestui act normativ.
Legea nr.7/1996, nici după modificarea adusă prin Legea nr. 247/2005, nu reglementează posibilitatea notării dreptului de reîntoarcere a bunurilor în patrimoniul donatorului în caz de predeces al donatarului, sau eventual al descendenţilor acestuia.
Simpla prevedere a dispoziţiilor art. 22 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, referitoare la radierea din cartea funciară la stingerea unui drept real prin moartea titularului nu poate fi aplicată unui astfel de caz; dispoziţia la care facem referire poate fi aplicată numai drepturilor viagere care se sting necondiţionat la decesul titularului lor, cum este uzufructul sau abitaţia. Este vorba de dezmembrăminte care se sting şi eliberează proprietatea de sarcina care o apăsa.
În concluzie, se poate considera că suntem în faţa unei abrogări exprese indirecte, ca dispoziţie ce contravine legii noi, care, nota bene, potrivit art. 22 alin. 2 din Legea nr. 7/1996 teza I (astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 247/2005) în privinţa stingerii drepturilor reale înscrierea în cartea funciară are efect constitutiv. Dacă nu mai este reglementată procedura de radiere a dreptului donatarului, în mod implicit, dispoziţiile art. 825 C. civ. rămân fără efect.
Trebuie să observăm că sensul modificării legii este acela al ridicării gradului de securitate a circuitului civil. Reîntoarcerea contractuală (ca orice condiţie rezolutorie) este de natură să zdruncine serios securitatea transferurilor dreptului de proprietate, situaţie în care este de înţeles atitudinea legiuitorului care diferă de cea din 1947. Chiar dacă nu ar fi avut în vedere consecvenţa cu ideea înlăturării excepţiilor de la devoluţionea succesorală legală, se pare că legiuitorul a avut în vedere posibilitatea înlăturării unuia dintre riscurile desfiinţării retroactive a înstrăinărilor şi grevărilor consimţite de donatar.