avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Este legal retinere din salar pe langa garantia ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Este legal retinere din salar pe langa garantia retinuta lunar?

Lucrez ca si lucrator comercial la un supermarket.La angajare am semnat un contract de constituire a garantiei materiale.
[ link extern ]
Este exact modelul de contract din link-ul de mai sus.
Lunar mi se retine suma de de 50 de lei la incadrarea de 1300 ron, pana la realizarea unui plafon de 600 de lei.La 3 luni de la angajarea mea in acest supermarket s-a facut un inventar .Dupa inventar mi s-a tras din garantiile acumulate 150 de lei.Dupa un an de la ultimul inventar s-a realizat alt inventar si si trebuie sa m-i se retina 1200 de lei.Dar in contul meu de garantii aveam 600 de lei.La o luna dula ultimul inventar am primit un salar foarte mic, cu 400 de lei mai mic ca de obicei , pe motiv ca se fac retineri din salar pentru dauna de 1200 de lei care trebuie sa m-i se retina mie.
Este legal sa mi se retina din salariul meu fara sa fiu anuntata in prealabil , in conditiiile in care am semnat un contract identic cu cel din link-ul de mai sus.Astept raspuns.Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:57, 17 Martie 2015
Cand gestionarul a cauzat o paguba in gestiune la locul sau de munca si aceasta nu se acopera integral in termen de o luna de la obtinerea titlului executoriu definitiv, unitatea se va despagubi din garantia in numerar constituita in favoarea sa . - art.16 alin.3 din Legea nr. 22/1969.

Prin urmare, trebuia obtinut un titlu executoriu pentru a vi se retine din salariu.

Art. 169 C.mun.
(1) Nici o reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţiilor prevăzute de lege.