avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Anulare comanda achizitie intracomunitara
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Anulare comanda achizitie intracomunitara

Buna ziua.

Poate clientul PF sa anuleze o comanda care se aduce la comanda speciala pentru el din UE, confirmata cu plata avansului prin banca sau sa o refuze in cele 14 zile dupa achizitie ?
Cel mai recent răspuns: icoman , utilizator 14:08, 23 Martie 2015
A doua varianta ar fi alegerea optima, deoarece in acest caz nu v-ati complica inutil si nedorit. Dar cum legea este de partea dvs., adica a consumatorului, puteti returna produsul fara a explica/motiva..
MULTUMESC.

Am inteles ca in prima varianta: clientul PF nu are castig de cauza si e mai bine sa astepte produsele si apoi sa le returneze in termen de 10 zile, asta implica si plata lor integrala cu costurile aferente.

In mod logic dar nu stiu cat de legal eu ca firma ii pot solicita plata daune interese 10% (cost transport in UE) din valoarea totala, deoarece eu am avut cheltuieli pentru achizitia intracomunitara solicitata de PF, deci pe mine nu ma apara legea (firma) ?

Am aceste aspecte specificate in email de confirmare catre client si pe site.
In conformitate cu prevederile directivelor europene, preluate si de Romania, se poate returna produsul fără niciun fel de motivaţie în termen de 14 zile, in loc de 10 zile cum era pana in vara anului 2014, iar agentul economic este obligat să returneze banii în 14 zile socotite din momentul in care clientul a inaintat solicitarea de returnare a contravalorii bunului.
Ultima modificare: Vineri, 20 Martie 2015
ContSters44758, utilizator
1. Ne aflam in urmatoarea situatie ulterior comenzii: avans platit de client, ajunge marfa la el - o refuza si marfa revine in firma prin curier.

In momentul acesta se considera ca, clientul a renuntat la comanda dar ii pot opri tot avansul plătit drept daune sau cel puțin 10% (i-am menționat in e-mail-ul de confirmare ca ii rețin 10% si e specificat si pe site la termeni si conditii) ?


2. Ca sa intre sub ordonanta de retur trebuie sa accepte produsele si sa le platesca mai intai nu-i asa ?

3. Se poate retrage din acest "contract" inainte de a primii produsele in situatia data ?
Ultima modificare: Duminică, 22 Martie 2015
icoman, utilizator
Ca sa nu las intrebarile fara raspus ....

Am contactat 2 avocati diferiti si am primit urmatoarele sfaturi:

Avansul de client platit nu se returneaza daca anuleaza comanda.

Si acest aspect mai variaza in functie de termenii si conditiile de pe site-ul de pe care s-a facut comanda.
E bine ca in email-urile catre clientii sa fie adaugate acele aspecte esentiale de renuntare / anulare comanda -- ca totusi sa nu aiba ce comenta clientul ca nu a stiut desi nu are relevanta ptr ca e obligat sa citeasca inainte sa comande.

Chiar daca un contract fizic nu a fost semnat, prin plata avansului conform facturii de avans sau proformei clientul se obliga si accepta tacit toate condițiile din site.

Acesta nu poate returna marfa in 14 zile decat cu MOTIV INTEMEIAT si nu cum spune Ordonanta aia "stupida" --- motiv intemeiat inseamna ca clientul a primit alte produse decat a comandat sau de alte culori sau nu respecte caracteristicile tehnice sau nu le-a primit in termenul agreat si scris pe e-mail !

Va rog sa ne contraziceți daca e asa sau nu.

Citez: "conform codului civil intelegerea dintre parti are putere de lege fata de acestea"

Si mai mult decat atat daca un produs e defect sau 1 din mai multe sau 2 din mai multe nu respecta nu poate renunta la comanda ci beneficiaza de garantie si se vor inlocui sau schimba dupa caz produsele defecte sau cu probleme.

ACESTE ASPECTE SUNT CEL PUTIN VALABILE in cazul in care clientul plateste avans !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Neatentia consumatorului (?), nesimtirea comerciantului atentielaneatentie19 atentielaneatentie19 Buna seara tuturor membrilor comunitatii, o intamplare recenta, a doua pentru mine in acest \"domeniu\", ma face sa postez aici pentru a va cere ajutorul ... (vezi toată discuția)
Produs - comanda speciala la furnizor in strainatate Cristina Vasile Cristina Vasile Buna ziua! In ce conditii un magazin online poate refuza returnarea unui produs adus penru un client la comanda speciala din strainatate, fiindca acesta ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)