avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata cm
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata cm

daca intr-o luna am efectuat norma aferenta pana pe data de 25 ,si incepand cu data de 26 sunt in concediu medical ,cum voi fi platit ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:24, 1 Aprilie 2015
Plata indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca se face in functie de codul mentionat pe concediul medical.

Ordinul nr. 233/2006 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical şi a instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza cărora se acordă indemnizaţii asiguraţilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate stabileşte prin Anexa nr. 1 Codurile de indemnizaţie de asigurări sociale de sănătate.

Acest cod se poate consulta pe spatele (verso) oricărui concediu medical în original:
01 Boală obişnuită … 75%
02* Accident în timpul deplasării la/de la locul de muncă … 100%/80%
03* Accident de muncă … 100%/80%
04* Boală profesională … 100%/80%
05 Boală infectocontagioasă din grupa A … 100%
06 Urgentă medico-chirurgicală … 100%
07 Carantină … 75%
08 Sarcină şi lăuzie … 85%
09 Îngrijire copil bolnav în vârstă de până la şapte ani sau copil cu handicap pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani … 85%
10 Reducerea cu 1/4 a duratei normale de lucru … Fără a depăşi 25% din baza de calcul
11 Trecerea temporară în altă muncă … Fără a depăşi 25% din baza de calcul
12 Tuberculoză … 100%
13 Boală cardiovasculară … 75%
14 Neoplazii, SIDA … 100%
15 Risc maternal … 75%
[ link extern ]
am inteles despre plata cm;dar salariul imi va fi afectat de cm?imi va fi platit salariul normal (pentru orele lucrate), plus cm?
Salariul se va plati normal pentru orele lucrate.