avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnarea banilor pentru un produs cumparat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnarea banilor pentru un produs cumparat

Buna ziua. Detin un magazin in care comercializez articole de imbracaminte pentru barbati. Intr-o zi a venit in magazin un client care cumparase o camasa cu o zi inainte si a cerut inlocuirea camasii pe motiv ca nu ii este buna. A solicitat sa primeasca o alta camasa de aceasi culoare. Neavand a solicitat sa primeasca banii inapoi. As vea sa aflu daca exista o lege care ma obliga sa returnez banii unui client in aceasta situatie.
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: AndreiBaditoiu , utilizator 20:42, 18 Aprilie 2015
Nu exista nicio lege care sa oblige un comerciant sa returneze banii in situatia in care produsul nu i se potriveste.

Trebuie sa aveti in vedere ca clientul nu a avut posibilitatea sa probeze camasa, in plus si-a aratat disponibilitatea sa ii fie schimbata cu alt produs similar dar de alta marime. In concluzie, omul a vrut sa cumpere dar nu a gasit marimea potrivita.

Legislatia obliga la returnarea banilor pentru produsele neconforme si a celor achizitionate on-line (pentru ca nu putut fi probate, prin similitudine cu cazul de fata).

Depinde de politica magazinului (administratorului) daca vrea sau nu sa ii restituie banii.

Cred ca politica oricarui patron este sa aiba clienti multumiti de produsele si serviciile oferite astfel incat clientul sa revina.

"Un client multumit aduce inca 10", este o vorba din domeniul calitatii.;)

Bineinteles ca fiecare caz trebuie tratat in consecinta, daca vine cu produsul murdar, sifonat, cu ambalajul rupt, normal ca nu i se vor restitui banii.

Daca omul nu va fi multumit va garantez ca se va duce in alta parte, cine va avea de castigat, in niciun caz comerciantul! In plus te pricopsesti si cu ganduri de "bine" si o reclama negativa.

In concluzie, va stabiliti singur politica privind returnarea produselor (conditii de returnare, termen, ambalaj, etc.) avand in vedere si legislatia in domeniu cu privire la garantie.
O afisati la un loc vizibil in magazin si astfel veti fi exonerat de posibile excese din partea clientilor.
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2015
cyan, moderator
Clientul are posibilitatea sa probeze si puteam sa schimbam si cu un numar corespunzator. Totusi, el a solicitat restituirea banilor.
Multumesc pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Returnare produs Gabriel0007 Gabriel0007 In data de 30 mai 2015 , am cumparat de la DEDEMAM PLOIESTI o pompa Grundfos. A functionat cateva ore dupa care a inceput sa prezinte un zgomot suspect. Pot ... (vezi toată discuția)
Returnare produse cumparate aishor aishor Buna seara! Va rog, daca am achizitionat un produs nealimentar (o camasa) si constat acasa ca nu e tocmai potrivita ca marime, ce drepturi am de returnare a ... (vezi toată discuția)