avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Recuperare salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Recuperare salariu

Buna ziua,
Lucrez ca agent vanzari si nu mi-am primit salariul din luna martie, de fiecare data cand deschid discutia , angajatorul motiveaza problemele financiare ale societatii, si faptul ca mai am de recuperat bani inca de anul trecut de la un client ( pers. juridica).
Am doua intrebari la care as dori sa primesc raspuns:

1. Angajatorul are vreun temei legal sa-mi opreasca din salariu, o anumita suma de bani pe care un client al meu ( pers.juridica) refuza sa o plateasca?
Tin sa precizez ca am incasat un instrument de plata de la client, acesta neputand intra la plata la termenul scadent fiindca pers.juridica nu avea lichiditati, iar ulterior s-au inceput demersurile legale de executare silita.

2. In cazul in care nu pot rezolva pe cale amiabila recuperarea salariului, ce demersuri legale pot intreprinde, pentru a-mi recupera drepturile salariale.

Va multumesc

Ultima modificare: Luni, 29 Iunie 2009
mark_35, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:35, 8 Iulie 2009
Nu are nici un temei legal sa va opreasca din salariu , oprirrea se face numai daca era vina dvs. Daca s-a iceput procedura executarii silite impotriva clientului dvs. atunci asteptati sa se incheie aceasta procedura.
Retinerea din salariu cu justificarea 'daune" se poate realiza numai in conditiile existentei unei hotarari judecatoresti care sa-i acorde angajatorului acest drept. Retinerile cu titlul de "sanctiune disciplinara" pot fi aplicate asupra salariului de baza sau/si a indemnizatiei de conducere, pe o perioada de maxim 3 luni, intre cotele de 5%-10%. Pentru a aplica o sanctiune disciplinara trebuie urmata o procedura speciala prevazuta de Codul muncii, iar dvs. aveti dreptul sa va aparati in fata angajatorului si sa contestati decizia de sanctionare in fata instantei.
Daca prin fisa postului va angajati raspunderea fata de sumele neancasate, va poate da in judecata doar si nu pur si simplu sa va retina salariul.
Daca refuza sa va plateasca, faceti actiune in instanta pentru obligarea la plata a angajatorului.
Ambele sunt litigii de munca.
Referitor la procedura executarii silite, am fost impreuna cu executorul le sediul unde isi desfasoara activitatea persoana juridica in cauza, dar...concret nu s-a intamplat nimic, doar a vazut despre ce este vorba, urmand sa ia legatura cu managerul societatii.
Toata treaba a ramas in aer, nu s-a mai intamplat nimic, dovada ca angajatorul imi tot spune sa merg la client acasa si sa stau pe capul lui...etc.
Ar trebui sa dati in judecata angajatorul pentru recuperarea drepturilor salariale cuvenite si neachitate.
Indiferent de sumele pe care acesta le are de recuperat de la clienti, salariile trebuiesc platite angajatilor.
Ultima modificare: Luni, 29 Iunie 2009
Nicoleta Ilea, Consultant resurse umane

Alte discuții în legătură

Demisie cu probleme ContSters92085 ContSters92085 Buna ziua! Mi-am dat demisia dintr-o firma luandu-mi banii cuveniti (garantie,concediu si salariu) din incasari, deoarece au fost alti angajati care au plecat ... (vezi toată discuția)
Neplata salariilor utulica utulica Buna ziua, eu am lucrat la o firma WSC EUROPA, mi-am dat demisia dar din pacate nu mai vor sa ma plateasca pentru perioada pe care am muncit, salariile la ... (vezi toată discuția)
Neplata drepturi salariale blindguardian blindguardian Am fost angajat aproximativ un an la o firma, in functie de conducere. Din cauza divergentelor repetate cu asociatul unic, in luna iulie mi-am depus demisia cu ... (vezi toată discuția)