avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 670 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... salariati angajati la o societatea din tara care ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

salariati angajati la o societatea din tara care lucreaza in strainatate

Va rog frumos sa ma ajutati cu urmataorea speta.
O societate din Romania angajeaza personal pentru al trimite la lucru in strainatate. Cum se procedeaza? Pe langa contractul individual de munca incheiat cu angajatorul roman se incheie si un act aditional? Daca da, ce trebuie sa contina acest act aditional? Sau ce trebuie facut ca societatea sa nu aiba probleme cu ITM-ul, sau cu organele de control din tara respectiva.
Multumesc.:">
Agentii de ocupare a fortei de munca pot desfasura activitatea de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate daca indeplinesc urmatoarele conditii:
a) dispun de spatiul si de dotarile necesare pentru buna desfasurare a activitatii, asa cum acestea vor fi precizate in metodologia de aplicare a prezentei legi;
b) au incadrat in munca personal cu experienta in domeniul fortei de munca;
c) au organizata o banca de date care sa cuprinda ofertele si solicitarile de locuri de munca in strainatate, informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta lor;
d) au incheiat cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate, dupa caz, contracte care contin oferte ferme de locuri de munca;
e) sunt inregistrati la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul.

In vederea obtinerii autorizatiei de functionare ca agenti de munca temporara, societatile comerciale trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie constituite potrivit legii si sa aiba prevazut in actul constitutiv, ca obiect de activitate, "Selectia si plasarea fortei de munca";
b) sa nu inregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contributiilor de asigurari sociale, contributiilor de asigurari pentru somaj, contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si a contributiilor pentru asigurari sociale de sanatate;
c) sa nu figureze in evidentele cazierului f iscal cu fapte sanctionate de reglementarile financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina f inanciara;
d) sa nu aiba aplicate sanctiuni pentru incalcarea prevederilor legislatiei muncii, comerciale si fiscale;
e) sa constituie o garantie financiara.
Agentii de ocupare a fortei de munca au obligatia de a asigura includerea unor elemente prevazute prin lege in contractul individual de munca incheiat cu angajatorul strain sau incheiat intre angajatorul strain si angajatul cetatean roman.
Autorizarea societatilor comerciale se face de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, prin directiile de munca, solidar itate sociala si familie judetene sau a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este f clar raspunsul desi intrebarea a fost explicita zic eu.
Din cate inteleg este urmatoarea speta : o firma romaneasca cu angajati romani care plateste toate contributiile angajatilor in romania la un moment dat tb sa trimita un anume numar de personal in strainatate pentru mai mult de 183 zile (sa zicem in afara UE) pentru un contract cu un partener strain insa ATENTIE ei vor ramane in continuare angajatii firmei romane.
Intrebari :
1.Care sunt reglementarile referitoare la impozitul pe venit -unde se platesc.
2.Care sunt reglementarile referitoare la asigurarile sociale - unde se platesc.
3.Este nevoie si de asigurare de sanatate pentru calatorii in strainatete?
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 August 2009
BSMS, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
M-ar interesa si pe mine un raspuns la intrebarea de mai sus ! Ne ajuta cineva ? Multumesc
Pentru angajatii unei firme cu sediul intr-un stat membru UE ce-si detaseaza angajatii in baza unui contract comercial cu un partener dintr-un alt stat membru, pe teritoriul acestuia din urma, exista trei exceptii ce permit plata taxelor in si la cuantumurile din statul de resedinta:
- posesorii formularului portabil A1
- muncitorii transfrontalieri
- muncitorii implicati in montajul unor piese/utilaje, etc - cu conditia ca perioada de montaj sa nu depaseasca 8 zile
Alt caz similar: firma din Romania are contract cu firma din Germania pe consultanta. Practic firma din Gemania vine cu proiectele si firma din Romania trebuie sa le rezolve. Angajatii sunt ai firmei din Romania si lucreaza fiind trimisi in delegatie in UE la locatia sau locatiile unde au loc aceste proiecte (practic beneficiarul final al muncii este direct compania Germana sau chiar o alta companie).
Nefiind vorba de detasare - pentru ca angajatii raman ai companiei din Romania - ei vor lucra in statul UE in baza contractului dintre compania romana prestatoare de servicii de consultanta si compania Germana care are proiectele - ci de delegatie vreau sa stiu daca angajatii respectivi pot lucra mai mult de 120 de zile pe an in delegatie intr-o tara membra UE sau nu tinand cont de articolul din codul muncii (care are o formulare interpretabila ca sa nu spun mai mult) doar 120 de zile?

"Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. Refuzul salariatului de prelungire a delegarii nu poate constitui motiv pentru sanctionarea disciplinara a acestuiuia"
Din formularea: "se poate prelungi prin perioade succesive de maximum 60 de zile" eu inteleg ca daca angajatul isi da acordul pot sa il trimit in delegatie de mai multe ori timp de 60 de zile si nu doar de 2 ori.

Am auzit insa si de varianta ca de fapt ei au vrut sa limiteze prin acest text doar la 120 de zile. Care e de fapt adevarul?

Daca sunt intr-adevar 120 de zile si compania romana are contract pe un an in aceeasi locatie UE si trimite prin rotatie 3 angajati fiecare cate 120 de zile, trebuie sa se inregistreze si in respectiva tara ca si companie? Subliniez angajatii sunt in delegatie, nu depasesc ei 183 de zile in aceasi locatie UE, dar in schimb compania obtine venituri din aceasi locatie pentru o perioada mai mare de 183 de zile, companie romana avand exclusiv contracte in UE neavand venituri considerabile din Romania unde este inregistrata fiscal.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri
Ultima modificare: Duminică, 29 Ianuarie 2012
dcgeo, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua! o societate comerciala care are contracte de transport ... awe awe Buna ziua! O societate comerciala care are contracte de transport marfa cu firme din UE (se realizeaza venituri numai din UE) , soferii sunt trimisi in ... (vezi toată discuția)
Delegare salariati in strainatate nicolsim nicolsim Trebuie sa trimit in delegatie pentru 120 zile , 6 angajati. Este necesat obtinerea formulatului E101 pt.fiecare angajat? Mentionez ca salariatii nu sunt ... (vezi toată discuția)
Diferenta dpdv fiscal intre angajat delegat (delegatie) si angajat detasat (detasare) edyB edyB Buna ziua, As dori sa stiu care este diferenta (din punct de vedere al fiscalitatii) dintre statutul de Delegat si cel de Detasat. Ceea ce se intelege din ... (vezi toată discuția)