avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 488 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... implicare in evaziune fiscala?
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

implicare in evaziune fiscala?

Buna ziua, lucrez ca economist contabil la firma X. In 2013 firma nu si-a mai putut achita la timp datoriile catre fisc si i s-a pus poprire pe conturi. De atunci, aceste popriri au curs una dupa alta, conturile fiind blocate permanent. Pentru a putea sa-si achite furnizorii de utilitati si alte facturi necesare pentru continuarea activitatii, s-au efectuat plati prin alte firme aflate sub controlul firmei X; aceste plati s-au compensat apoi cu facturi pe care firma X le avea de incasat de la celelalte firme.
Nu stiu cat de legale sunt aceste operatiuni, problema cea mai mare este ca unele dintre facturile emise intre firma X si celelalte nu au la baza prestari de servicii reale, ci sunt fictive.
As dori sa stiu daca pot fi acuzata de evaziune fiscala, tinand cont de urmatoarele:
- eu am avut un rol pasiv in toate aceste operatiuni, contractele, facturile si procesele-verbale de compensare fiind semnate de conducerea firmei
- eu am emis cateva astfel de facturi (dar nu le-am semnat), avand la baza contractul semnat de conducere
- platile erau facute tot de ei, eu doar primind actele si inregistrandu-le in contabilitate

Multumesc

Alte discuții în legătură

Poprire conturi bancare vulpoi vulpoi Buna seara! As dori sa stiu in cazul in care o societate are contul blocat la banca unde isi desfasoara toate operatiunile bancare poate de schide un cont la ... (vezi toată discuția)
Tert poprit in baza art 149 cod pr. fiscala rodica74 rodica74 Buna ziua. Societatea la care lucrez a primit de la Administratia Finantelor Publice o adresa de infiintare a popririi , prin care, in baza art.149 din ... (vezi toată discuția)