avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Infiintare SRL sau PFA pentru adminstrare asociatie ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Infiintare SRL sau PFA pentru adminstrare asociatie proprietari

Buna ziua,
intentionez sa infiintez un SRL cu obiect principal de activitate "administrator imobile". Am urmat cursul in acest sens si am obtinut si atestatul de la Primarie. In baza acestei calificari, inteleg ca pot infiinta acest SRL. Pot opta pentru varianta microintreprindere cu impozit pe venit 3% (si fara salariati)? Nu-mi este foarte clar cum este cu TVA care ar fi avantajul de platitor/neplatitor!
Daca voi fi administratorul acestei firme, imi pot pastra si calitatea de angajat cu CIM in alta parte? Imi pot tine singura contabilitatea SRL-ului daca am o diploma de economist, sau este necesar un alt contabil?
Sediul social il voi stabili in baza unui contract de comodat cu Asociatia de Proprietari (intr-o boxa). Pentru acest lucru este nevoie de acordul proprietarilor (50+1)? Daca se poate incheia contractul de comodat, dupa infiintare, pot trece la amenjarea acelui spatiu (amenajare sediu social) si sa deduc cheltuielile pe SRL? Tot in aceasta incapere intentionez sa pastrez si casieria asociatiei de proprietari, se poate?

Initial gandeam la un PFA, dar se pare ca SRL este varianta mai buna... Ideea este urmatoarea: doresc sa administrez deocamdata o asociate de proprietari si caut varianta cea mai avantajoasa si mai ieftina.

multumesc
Cel mai recent răspuns: mioara baditoiu , utilizator 18:57, 21 Iunie 2015
Avand in vedere ca o sa adminstrati asociatii de proprietari, care nu sunt platitoare de TVA, este bine ca si administratorul persoana juridica sa fie neplatitor de TVA.
Puteti fi administratorul firmei dumneavoastra si in acelasi timp angajat la alta firma.
Puteti sa va tineti singura contabilitatea firmei pe care o infiintati pentru administrarea asociatiilor de proprietari.
Corect este ca sediul social al firmei dumneavoastra sa-l stabiliti la domiciliul dumneavoastra si nu la sediul asociatiei de proprietari pentru ca oricand asociatia poate sa rezilieze contractul de administrare incheiat cu dumneavoastra si o sa aveti necazuri cu sediul social, adresa... Apoi poate, pe viitor, o sa administrati mai multe asociatii, nu numai una.
Stabiliti sedoiul firmei la domiciliul dumneavoastra iar administrarae acestei asociatii (prima deocamdata) o faceti la sediul asociatiei fara complicatii. Si asa cu fiecare viitoare asociatie pe care o administrati in viitor.
In acest fel fiecare asociatie isi amenajeaza spatiu si sedoteaza cu cele necssare, pe cheltuiala sa si nu administratorilor.
Administratorii vin dar mai si pleaca, asa cum vin si pleaca membrii comitetului, cenzorii sau chiar unii proprietari, dar sediul ramane al asociatiei.
multumesc foarte mult pentru raspunsul documentat. Privitor la sediul SRL, nu as fi vrut sa stabilesc sediul la domiciliul meu, intrucat apartamentul este cu credit ipotecar (franci) si nu stim in ce directie o va lua aceasta situatie a creditelor. Ma gandesc, ca daca nu vom mai putea plati ratele, nu stiu ce se va intampla si cu sediul!
Dar un contract de comodat in alta parte se poate?

multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare firma zavastin zavastin Buna ziua, As vrea sa infiintez un SRL impreuna cu inca o persoana. Amandoi suntem din provincie si am vrea ca firma sa aiba sediul in Bucuresti. Niciunul ... (vezi toată discuția)
Contract chirie (+comodat) intre persoane fizice -> sediu social societate platitoare tva StefanR StefanR Buna ziua, In vederea infiintarii unui SRL-D am inchiriat un spatiu intr-o cladire de birouri. In contract este prevazut faptul ca este cladire de birouri, ... (vezi toată discuția)
Stabilirea sediului social, cand? CosminMcm CosminMcm Stabilirea sediului social pentru un SRL se face inainte de a-ti alege domeniul de activitate, capital social, denumire, etc sau dupa? Ce acte sunt necesare ... (vezi toată discuția)