Buna ziua sper sa ma ajute cineva cu un raspuns:sorry: am urmatoarea problema:am luat somaj 6 luni de zile,dupa absolvirea liceului,daca stiam in ce ma bag nu mai imi trebuia nici un somajX-(X-(X-( dupa un an si jumatate mi a venit o instiintare prin care trebuie sa inapoiez suma de 949 de lei pentru ca i am incasat necuvenit deoarece eram inscris la facultate.Ideea e ca eu cand am depus dosarul de somaj cei de la agentia ANOFM nu mi au spus decat ca daca ma angajez sa ii anunt.Ba cand am fost la viza m a cateva intrebat acel domn de acolo cu ce ma ocup si i am spus ca sunt student si a zis ;;Bine;;La cursuri nu m au mai chemat,m am inscris degeaba.Acum am primit o notificare prin care mi se comunica faptul de imi vor face propire pe pensia de urmas luna aceasta,singurul venit al meu,eu fiind student.Am vorbit acum vreo 2 luni cu avocatul meu si mi a spus sa stau linistit ca nu pot face propire pe pensia de urmas deoarece este un drept special.Din pacate avocatul meu e plecat in concediu si se intoarce abia in Septembrie.Intrebarea este:este legal sau ilegal,se poate face propire pe pensia de urmas?#-o#-o#-o#-o
ART. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
ART. 6
(1) In sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
III. persoanele care beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile legii, denumite in continuare someri;
ART. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
Din prevederile de mai sus,rezulta ca pensia de urmas student se poate cumula cu somajul.
Aceasta este interpretarea mea.