avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Solicitare taxa pentru acord asociatie proprietari - ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Solicitare taxa pentru acord asociatie proprietari - sediu profesional PFA

Buna ziua,

In vederea stabilirii sediului profesional al unei persoane fizice autorizate am nevoie de un acord semnat de vecinii apartamentului in care va avea sediul PFA-ul, precum si de semnatura administratorului/presedintelui asociatiei de proprietari. Mentionez ca PFA-ul nu va desfasura activitate la sediul profesional, precum si faptul ca, pentru folosirea spatiului ca sediu profesional, a fost incheiat un contract de comodat cu parintii, proprietari ai apartamentului.

Mi s-a pus in vedere de catre administrator ca va trebui sa platesc lunar suma de 50 lei. Intreband de baza legala a acestei solicitari a fost invocata legea 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. Am citit legea dar nu am gasiti nimic care sa justifice solicitarea acestei sume.

Ma puteti ajuta cu alte informatii care ar justifica eventual aceasta plata lunara?

Multumesc,
Mihaela
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 13:02, 13 August 2015
Este gheseftul asociatiei, abuz, daca vreti puteti merge in instanta.
Descarcati de pe saitul ONRC formularul necesar, il completati, rugati vecinii - sus-jos, dreapta-stanga sa va semneze. Desigur, inainte de a semna, vecinii trebuie informati ca in spatiul respectiv nu o sa desfasurati activitate, de aceea gasesc gresita formularea dvs. - sediu profesional PFA, cand dvs. aveti nevoie doar de sediu social, adica acolo unde o sa primiti corespondenta.
Dupa ce aveti toate semnaturile vecinilor, mergeti la sediul as. prop. si discutati cu presedintele. Trebuie sa va semneze deoarece vecinii "direct afectati" au fost de acord.
Daca vrea, poate sa va incheie o conventie de plata potrivit art. 37.- (1) din HG nr. 1588/2007.
Un astfel de model de conventie gasiti la sectiunea Documente utile - as. proprietari.
Succes!
@Adam Grecu,
chiar dv. spuneti ca acolo de fapt este sediul social unde nu se desfasoara activitate.

Art.37 sin HG 1588 vorbeste despre conventii semnate intre asociatie si proprietarul sau administratorul unei firme care are punct de lucru unde se lucreaza, se perinda oameni, se folosesc utilitati si servicii intr-o cantitate mai mare decat pentru un apartament locuit in mod normal.
Pentru ce sa faca aceasta conventie, daca acolo primeste numai corespondenta si aia la cutia postala, fara niciun deranj suplimentar?
Este, categoric, un abuz din partea administratorului si poate chiar a conducerii asociatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Apartamentele in care au loc activitati comerciale caragiu caragiu Doresc sa aflu daca detinatorii apartamentelor aflate in cadrul asociatiei de proprietari in care se desfasoara activitati comerciale au fata de ... (vezi toată discuția)
Firma in apartament elenazan elenazan Ce pot face in cazul in care un proprietar inchiriaza apartamentul unei persoane fizice,pe hartie,dar in realitate acolo este o firma ? (vezi toată discuția)
Infiintare pfa - acord asociatie proprietari Bogdan.C Bogdan.C Buna ziua, Am si eu o mare problema si nu stiu cum sa procedez mai departe. Vreau sa-mi fac un PFA si am demarat procedura cu o firma specializata in ... (vezi toată discuția)