Am terminat procedurile de înregistrare fiscală ca traducător și interpret (persoană fizică cu profesie liberală, deci *fără* PFA deschis la Registrul Comerțului) și am depus la ANAF formularul 220 de venituri estimate pentru anul în curs. Vă scriu pentru că am câteva nelămuriri în legătură cu procedurile fiscale viitoare:
1. Există o limită de cheltuieli deductibile de la plata impozitului pe venit? Dacă da, care este aceasta?
(întreb pentru că am sediul de activitate în același loc cu locuința de domiciliu și mi-e neclar dacă pot trece drept cheltuieli deductibile facturile de întreținere, curent, internet, telefonie, etc. pentru apartamentul respectiv care nu se află în proprietatea mea și în care nu locuiesc singură, dar pentru care dețin un contract de comodat cu proprietarul, legalizat la notar).
2. Impozitul care va veni pe baza estimării de venit (formularul 220) va include doar impozitul pe venit sau și contribuțiile CAS/CASS? Cu alte cuvinte, este nevoie să închei contracte separate cu Casa de Asigurări de Sănătate și/sau cu Casa de Pensii?
3. În cazul în care activitatea mea se va desfășura predominant online și voi primi plăți în euro, într-un cont deschis în euro, cum să realizez înregistrarea acestora în registrul de plăți, în care înțeleg că pot completa doar valori în RON? Iau în calcul cursul oficial BNR din ziua plății sau cursul băncii la care am deschis contul?
4. De acum încolo trebuie să îmi declar veniturile anual, prin același formular 220 (menționez că veniturile fluctuează foarte mult și variația lor nu depinde de mine) sau trebuie să urmăresc alte proceduri, cum ar fi raportările trimestriale?
Vă mulțumesc și aștept cu interes răspunsurile dumneavoastră.
Contabilitate p.f.a.
sama
sunt p.f.a. de 3 zile, va rog sa-mi spuneti ce fel de registre si ce documente trebuiesc intocmite/
ce fel de contabilitate se tine si cum?
am inteles ca iti ... (vezi toată discuția)