avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Procedura pentru recuperare lipsa inventar
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Procedura pentru recuperare lipsa inventar

procedura /Codul muncii - pentru recuperare lipsa inventar ?

In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
Ultima modificare: Duminică, 15 Noiembrie 2015
oanaportar, utilizator
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 09:41, 17 Noiembrie 2015
Principalele modalitati de stabilire si recuperare a prejudiciului produs angajatorului – atat in cazul raspunderii patrimoniale, cat si a obligatiei de restituire – sunt acordul partilor ori actiunea in justitie.

In cazul in care se decide sa ajungeti la un acord cu angajatorul caruia i-ati orodus o paguba, trebuie sa aveti in vedere ca:
- Valoarea pagubei nu poate fi mai mare decat echivalentul a cinci salarii minime brute pe economie;
- partile trebuie sa incheie un inscris.
Aordul partilor trebuie consemnat intr‑un inscris, din care sa rezulte:
- ca angajatul recunoaste ca v-a produs o paguba, inclusiv prin incasarea unei sume nedatorate;
- in ce consta paguba (descrierea pagubei);
- cuantumul pagubei si modul de stabilire (evaluarea);
- caile de recuperare a prejudiciului (acoperirea acestuia printr‑o singura plata si data la care se face aceasta, sau plata acestuia in rate la momentul virarii salariului ori la diferite alte date).

O alta varianta de recuperare este actiunea in instanta.- Tribunalul in raza caruia isi are sediul angajatorul. Actiunea este scutita de taxa de timbru.


Conform art. 169 alin.1 din Codul muncii, nicio retinere din salariu nu poate fi operata, in afara cazurilor si conditiilor prevazute de lege .
Retinerea daunelor cauzate angajatorului nu poate fi efectuata decat in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
art.169 alin.2 C.mun.: Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.
Este corect ce am inteles ?
1. - ca doar salariata poate plati in rate datoria ?
2. - ca institutia, fara acordul salariatei,
nu poate sa ii retina nici o suma de bani
pe Statul de salarii ?

Va rog mult de tot sa imi spuneti:
1. - daca acordul partilor va fi consemnat intr‑un inscris,
cum se va numi acel inscris ?
2. - acel inscris este suficient sa fie inregistrat la sediul institutiei ?
sau sa fie incheiat in fata unui Notariat ?
Ati inteles corect.

Il puteti denumi simplu : Acord privind recuperare prejudiciu.
Codul Mucnii nu face nicio referire cu privire la modul lor de intocmire. Acesta putand fi autenticat sau doar sub semnatura privata.
Va rog sa imi spuneti
ce diferenta exista intre un Acord privind recuperare prejudiciu
autentificat sau doar sub semnatura privata ?
Ce riscuri, ce efecte ar avea fiecare,....?
Cel autentificat se incheie la notar , iar celalalt va purta numai semnatura celor doua parti.

Alte discuții în legătură

Nota de lichidare CROSETEL CROSETEL Am un salariat caruia i-a incetat contractul de munca dar nu si-a facut nota de lichidare.Pot sa-i retin salariul pana vine sa-si faca lichidarea? (vezi toată discuția)
Inventar farmacie Piccolina83 Piccolina83 Buna ziua, Este legal ca, in cazul unui inventar facut la farmacie, minusurile sa li se scada din salariu angajatilor? Angajata respectiva are in jur de 6 ... (vezi toată discuția)