avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cine il verifica?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cine il verifica?

salut.am un administrator care la ora actuala a reusit sa adune pt asociatie datorii f mari-la lift pe trei scari de 8600lei,cu restante cu tot;la curent tot pe trei scari lift+lumina 16000 lei,cu tot cu restante;a avut trei esalonari la electrica nu a respectat nici una ,si cei de acolo au zis ca nu mai acorda nici una,la lift o parte din datorie este ca urmare a unei reparatii la o scara 3800lei,intretinerea la lift este restanta 4300lei,deci va faceti o idee.intrebarea este:daca de cenzori nu a auzit nimeni,de CE la fel,presedintele se face ca ploua,cine il poate lua la rost cu temei legal,prin ce cale-sesizare unde?multumesc#-o
Cel mai recent răspuns: LocatarB , utilizator 20:32, 24 Iulie 2009
Conform Normelor Metodologice de aplicare a Legii 230/2007,articolului 59. - (1) Exercitarea controlului asupra activitatii financiar-contabile din cadrul
asociatiilor de proprietari se realizeaza în conformitate cu prevederile art. 55 din Legea nr.
230/2007 de catre organele competente potrivit legislatiei financiar-contabile.
(2) Asocitaia de prorpietari sau orice proprietar din condominiu poate contracta, în
nume propriu, lucrari de expertiza tehnica si/sau contabila cu o persoana fizica sau juridica
care are calitatea de a efectua expertize, conform legislatiei privind organizarea activitatii
de expertiza tehnica si contabila, judiciars si extrajudiciara.
(3) În conditiile stabilite de consiliile locale, judetene sau de Consiliului General al
Municipiului Bucursti si în functie de resursele bugetare proprii, primariile pot încheia
parteneriate cu Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România, în
vederea efectuarii expertizei financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociatiilor de
proprietari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri ai asociatiei.

Conform Normelor Metodologice de aplicare a Legii 230/2007,articolului 59. - (1) Exercitarea controlului asupra activitatii financiar-contabile din cadrul
asociatiilor de proprietari se realizeaza în conformitate cu prevederile art. 55 din Legea nr.
230/2007 de catre organele competente potrivit legislatiei financiar-contabile.
(2) Asocitaia de prorpietari sau orice proprietar din condominiu poate contracta, în
nume propriu, lucrari de expertiza tehnica si/sau contabila cu o persoana fizica sau juridica
care are calitatea de a efectua expertize, conform legislatiei privind organizarea activitatii
de expertiza tehnica si contabila, judiciars si extrajudiciara.
(3) În conditiile stabilite de consiliile locale, judetene sau de Consiliului General al
Municipiului Bucursti si în functie de resursele bugetare proprii, primariile pot încheia
parteneriate cu Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România, în
vederea efectuarii expertizei financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociatiilor de
proprietari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri ai asociatiei.


Corect, pe baza de cerere va puteti adresa Primariei sau organelor abilitate, mentionate de dana. Mult succes.:)
Numai ca Primaria ,de regula, nu face nimic concret. In cel mai bun caz stabileste nelegalitatea, si atat.Mai precis , printr-o adresa de raspuns recunoaste, ca intr-adevar sunt nereguli , dar nu ia nici o masura . Desi ar putea stabili chiar amenzi .
multumesc pentru raspunsuri=D>;intre timp situatia s-a complicat putin;ce vreau sa aflu este daca expertiza contabila se face ulterior predarii gestiunii,fostul adm.mai este responsabil?iar complicatia este ca as vrea sa preiau personal,si as vrea pe cinstite un sfat de la actuali adm.:la ce anume ar trebui sa fiu atent atunci cind preiau?multumesc:innocent:
Daca raspundeti la urmatoarele intrebari::
1. vechiul administrator mai este in functie?
2. nu aveti comisie de cenzori si cenzor care sa verifice situatia financiara a asociatiei?
3. nu ati preluat inca?
4. aveti o pregatire de natura sa va faca sa intelegeti cum faceti impartirea cheltuielilor, cum mentineti la zi o situatie financiara, o evidenta a fondurilor asociatiei, o balanta contabila? Pentru ca inainte de a avea celebrul atestat obligatoriu prin lege, dar conditie neaplicata in foarte multe asociatii, este absolut nevoie ca macar sa stiti sa tineti in conditii de securitate gestiunea asociatiei. Stiti sa lucrati cu calculatorul? pentru ca lucrurile s-au complicat foarte mult in activitatea de administrare financiara a unei asociatii, incat lucrul cu calculatorul (fie ca va faceti singur programele, fie ca le cumparati de pe piata) este absolut indispensabil.
5 . aveti in asociatie un comitet executiv si un presedinte, o comisie de cenzori cu care va trebui sa colaborati frecvent si fara certuri si neintelegeri?
..........urmeaza si alte clarificari.
Ultima modificare: Vineri, 24 Iulie 2009
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Control financiar contabil asociatii de proprietari popcrys77 popcrys77 Ma intereseaza care este perioada pentru care se poate face un control financiar contabil in cadrul asociatiilor de proprietari, legislatia aplicabila si care ... (vezi toată discuția)
Frauda asociatie de proprietari monyca1981 monyca1981 Buna ziua sunt locatara a unui bloc de 16 apartamente,2 scari.. Din cate am inteles persoana ce conduce asociatia de proprietari este intangibila de catre ... (vezi toată discuția)
Datorii catre asociatie locatari alice1972 alice1972 Buna ziua. Tatal meu a fost administratorul blocului in care locuieste si are lipsa in gestiune .A platit minusul conform registrului de casa la data predarii ... (vezi toată discuția)