avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara acord

Buna ziua,
Intampin o problema ca marea companie Vodafone, aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului care va expira la sfarsitu lui decembrie. Am refuzat toate ofertele propuse de catre consultant si am specificat clar ca nu doresc sa prelungesc abonamentul. Saptamana trecuta ma trezesc cu un mesaj pe telefon precum abonamentul sa prelungit pe inca un an de zile (abonament in valoare de 25euro pe luna). Am luat imediat legatura cu un consultant, care a confirmat ca abonamentul a fost prelungit in urma discutiei cu primul consultant, am specificat ca eu am refuzat ofertele si asa sa deschis o sesizare pentru verificarea convorbiri. A trecut o saptamana iar dansi se fac ca ploua si totodata nu pot depune cerere pentru rezilierea contractului deoarece mi se cere plata taxei de reziliere pe un an de zile, pentru un abonament pentru care eu nu am vrut sa fie prelungit.Doresc sa metionesc ca am fost un platitor bun nu am intarziat nici odata cu plata facturi in acesti doi ani (perioda contractuala). Va rog sa imi spuneti daca nu reusesc pe cale amiabila sa rezolv aceasta problema, care ar fi cei mai buni pasi pe partea juridica de urmat, si tot odata doresc sa stiu daca exista legi care ma protejeaza de astfel de hotii.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:52, 26 Noiembrie 2015
Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori.
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 497 din 19 iulie 2010

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".
daca doriti rezilierea contractului trebuie sa trimiteti o cerere scrisa catre vodatone.
puteti copia si textul de lege care vi lam spus alaturi de cerere,si in caz de refuz de reziliere ,reclamatie ANPC sau cerere de chemare in judecata plus daune morale plus cheltuieli de judecata.
Ultima modificare: Vineri, 20 Noiembrie 2015
fyeratanye, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
fyeratanye, usurel cu sfaturile... nimic din ce ati scris nu ii este de folos utilizatorului.

Iasmina09, se va rezolva in sensul dorit de dvs. pentru ca e un contract incheiat la distanta si banuiesc ca nu ati semnat vreo forma scrisa a actului aditional, primita ulterior convorbirii. Doar daca ati fi semnat actul aditional si ar fi trecut 14 zile nu mai puteati renunta la prelungire or dvs. spuneti ca n-ati acceptat-o.

Faceti o notificare (deci in scris, nu verbal in magazin) prin care ii anuntati ca nu doriti prelungirea contractului dupa data ...12.2015 (data expirarii) si duceti-o la reprezentanta. Sunt obligati sa v-o primeasca iar daca chiar nu vor expediati-o pe adresa Vodafone cu confirmare de primire. Convorbirea aia, in lipsa acordului dvs. si a actului semnat, n-are nicio valoare.
Ultima modificare: Vineri, 20 Noiembrie 2015
Ares-3, moderator
salut ares eu citez din utilizatorul de mai sus
A trecut o saptamana iar dansi se fac ca ploua si totodata nu pot depune cerere pentru rezilierea contractului deoarece mi se cere plata taxei de reziliere pe un an de zile
fyeratanye, usurel cu sfaturile... nimic din ce ati scris nu ii este de folos utilizatorulu

eu iam dat ce zice legea in cazul taxelor de reziliere,eu nu stiu daca iam dat informatii ce nu ajuta utilizatorul ,dar eu cred ca il ajuta ,acum el decide daca il ajuta sau nu
poate ai si tu abonament la telefon si daca citest contractul o sa te lamuresti la sectiunea prelungirea contractului.
in abonamentul care lam avut si la alte firme scria ca dupa perioada contractuala daca clientul nu trimite o cerere de reziliere a contractului se prelungeste automat si nu mai trebuie semnat nimic.
acum nu vreau sa am '' meciuri'' cu moderatorii si imi cer scuze daca am gresit cu ceva
Ultima modificare: Vineri, 20 Noiembrie 2015
fyeratanye, utilizator
Daca nu vreti meciuri nu intrati pe teren pana nu stiti ce se joaca pentru ca primiti :banned:

Aici este vorba despre un act aditional despre care s-a discutat la telefon, deci se aplica OUG 34/2014 care reglementeaza contractele la distanta. Daca vreti o puteti citi aici:
[ link extern ]
Nu am dat articole din ordonanta pentru ca utilizatorul deocamdata n-are nevoie, sunt convinsa ca dupa ce vor analiza convorbirea cei de la Vodafone vor renunta la idee. Daca va avea probleme in continuare, va reveni si atunci il vom sfatui aplicat, nu vorbim doar ca sa umplem paginile.

In afara de asta, omul nu a iesit din contract inca, ce sa se prelungeasca automat?!

aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului care va expira la sfarsitu lui decembrie.

Nu trebuie decat sa le faca notificarea de incetare a contractului acum, in noiembrie, ca sa se incadreze in cele minim 30 de zile obligatorii pentru a putea termina cu ei in decembrie.

Intelegeti ca ati gresit? Sper ca da.

Va multumesc mult pentru informatii, cei de la Vodafone intr-un final au revenit cu un telefon prin care isi cer scuze si ma informeaza ca o sa revin la vechiul abonament, Am mers la cei de la vodafone si am depus cerere pentru rezilierea contractului care a fost acceptata fara am mi se cere plata taxei de reziliere. Totodata am primit si in scris precum ca a fost o greseala din partea lor si ca in urmatoarele zile o sa revin la vechiul abonament.
Va multumesc din nou, sper sa fi terminat cu aceasta poveste.

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Abonament telefon janedoe1 janedoe1 Buna ziua, As vrea sa renunt la abonamentul de telefonie fixa, dar mi s-a spus ca, contractul expira pe 4 februarie 2012. Nu vreau sa astept atat.Ce pot ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract panaitdavid_catalin panaitdavid_catalin un contract de internet, in perioada contractuala,se poate reziliala solicitarea clientului fara taxe de reziliere, sau alte taxe asemanatoare, solicitate de ... (vezi toată discuția)