asociatia noastra a angajat o societate pt administrare si contabilitate,As dori sa stiu daca chitantele primite pt plata ch de intretinere nu trebuie sa poarte antetul asociatiei si stampila asociatiei.Art.22(8)
Se pot emite chitante de catre firma,fara nici o legatura cudatele asociatiei,dar cu datele firmei? Asociatia nu are un control asupra emiterii acestor chitante
Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari. Cheltuielile le cunoasteti: apa, caldura, energie electrica, gaze, etc. Furnizorii au contract cu asociatia, deci asociatia apare cu obligatia de plata . Pentru a plati aceste cheltuieli asociatia are nevoie de venituri, venituri pe care le realizeaza din incasarea cotelor de cheltuieli. Sau, s-a constituit un fond de rulment in scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plata utilitatilor, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Daca " Societatea respectiva ,angajata cu comision," elibereaza chitante in nume propriu, sumele respective apar in evidentele firmei ca venituri proprii si atunci cum achita furnizorii dvs.? Cam asa vad eu problema, sper sa nu gresesc.
achita facturile asociatiei...din incasari.Problema este urmatoarea..
Incasarile sunt cu antetul firmei
Platile cu antetul firmei.Nu poate la un moment dat sa solicite aceste sume asociatiei deoarece nimic nu face legatura intre sume si asociatie?
Dau un ex de chitanta..antet...firma X
chit nr..xxxx
S a primit de la y suma de ..ssss reprezentand restante 2xxx
stampila firmei
Se poate cu aceasta chitanta sa justific ca am platit asociatiei aceasta suma?
Numai daca pe chitanta de plata, la limita, se scrie ceva de genul "..in contul cotelor de intretinere ale asociatiei cutare, pe luna cutare...", facandu-se legatura intre firma si asociatie, asa cum ati scris si Dv.
Dar toata imbarligatura aceasta este o scarpinare cu mana dreapta a urechii stangi.
Plus ca aceste chitantiere raman in arhiva asociatiei, nu a firmei si in acest caz asociatia de ce ar pastra niste chitantiere ale unei firme?. Si daca nu le pastreaza in arhiva si firma opreste aceste chitantiere in arhiva proprie, asociatia cum poate verifica "la o adica" ca X a platit acum un an o anumita suma despre care s-ar trezi sa se faca o ancheta? Se duce la firma de administrare sa-i scotoceasca prin arhiva?
O harababura.....
asociatia nu are nimic in arhiva..pe chitante nu se specifica asociatia pt care s a incasat.iar pt rezolvarea unor probleme esti trimis la firma ..firma refuza sa raspunda
Atunci asociatia este intr-o grava eroare de a mandata alta firma sa se ocupe de treburile ei. Schimbati comitetul si presedintele si reziliati contractul cu firma pe motivul ca locatarii nu sunt informati asupra sumelor depuse in contul asociatiei, reglementare strict legala.