avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1556 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incetarea c.i.m. pentru pensionare se suprapune cu ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incetarea c.i.m. pentru pensionare se suprapune cu concediul medical

Buna seara! Sunt nascuta pe 9.11.1955 si in februarie 2016 intervine incetarea CIM pentru pensionare la limita de varsta. Din august 2015, sunt in concediu medical cu cod 14. Daca inceteaza CIM de drept (CIM pe perioada nedeterminata), se mai plateste indemnizatia de CM de catre CASMB? Exista posibilitatea unei reangajari, pana la emiterea deciziei de pensionare sau terminarea CM, eu ramanand in CM, avand in vedere necesitatea continuarii tratamentului (agresiv, de altfel), sau raman si fara indemnizatie de concediu medical si fara pensie (cateva luni, probabil, pana la emiterea deciziei de pensionare)? Ce se poate face din punct de vedere legal (eu sau angajatorul)? Situatia este foarte delicata si ma ingrijoreaza (mentionez ca nu am alte surse de venit). Daca, din motive medicale (concediu medical cod 14), nu pot depune dosarul de pensie pentru limita de varsta, care sunt consecintele? Incetand contractul de munca de drept, mai am calitatea de asigurat al CNAS pana se emite decizia de pensionare? La fel, mai am calitatea de asigurat al CNAS, daca daca dosarul va fi depus peste cateva luni, cand voi avea capacitatea fizica de a ma ocupa de aceasta problema? Ce risc eu ca angajat aflat in concediu medical si indeplinind cumulativ conditiile pentru pensionarea la limita de varsta? Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:25, 8 Februarie 2016
V-am spus anterior ca, angajatorul dupa ce constata incetarea de drept a c.i.m. , va poate incheia un nou c.i.m. pana la comunicarea deciziei de pensionare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură