avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Alocatie dupa 18 ani
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Alocatie dupa 18 ani

1.Dupa implinirea varstei de 18 ani ce trebuie sa fac pentru a primi in continuare alocatie avand in vedere ca sunt eleva la liceu? Ce procedura trebuie sa urmaresc?Care sunt pasii? Unde trebuie sa ma adresez?
2.La universitate mai primesc alocatie?
3. Daca intre liceu si facultate fac o pauza de un an mai pot primi alocatie(in cazul in care se da si studentilor), bursa(de merit+sanatate-handicap)?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:59, 21 Septembrie 2022
1. Studentii nu primesc alocatie de la stat.

2. Legea 61/1993
art.1
(1) Se instituie alocaţia de stat pentru copii ca formă de ocrotire a statului acordată tuturor copiilor, fără discriminare.
(2) Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii toţi copiii în vârstă de până la 18 ani.
(3) Alocaţia de stat pentru copii se acordă şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora.
....

art.4
...
(5) Pentru tinerii prevăzuţi la art. 1 alin. (3), plata alocaţiei de stat se face direct acestora, pe bază de cerere. Procedura de plată se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Cererea se depune la unităţile de învăţământ şi este însoţită de copia actului de identitate şi de adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ, prin care se atestă faptul că urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, că acestea sunt continuate fără întrerupere şi că nu repetă anul şcolar. În situaţia în care anul şcolar se repetă din motive medicale, cererea va fi însoţită şi de copia certificatului medical sau a altui document medical care atestă această situaţie.

3.
Daca intre liceu si facultate fac o pauza de un an mai pot primi alocatie(in cazul in care se da si studentilor), bursa(de merit+sanatate-handicap)?


Nu aveti cum sa beeficiati de asa ceva.
Buna ziua
Cum pot sa imi iau alocatia dupa inplinira de 18 ani nu am loato deloc
Multumesc
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ati depus cerere de acordare a alocatiei de stat ?

Mai sunteti elev ?

Cererea se depune la unităţile de învăţământ şi este însoţită de copia actului de identitate şi de adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ, prin care se atestă faptul că urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, că acestea sunt continuate fără întrerupere şi că nu repetă anul şcolar. În situaţia în care anul şcolar se repetă din motive medicale, cererea va fi însoţită şi de copia certificatului medical sau a altui document medical care atestă această situaţie.
Ultima modificare: Joi, 27 Septembrie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic
Buna ziua!
De unde pot lua cererea pentru pentru a o depune.
Daca am 18 ani și lucrez dar in același timp merg și la școală mai primesc alocație? Sunt în ultimul an de liceu

Alte discuții în legătură

Bună ziua!băiatul meu a împlinit în decembrie 18ani.este ... simona#72 simona#72 Bună ziua!Băiatul meu a împlinit în decembrie 18ani.Este la liceu(începe clasa a XII-a)și din luna iunie nu a mai primit alocatia.Stie cineva ce trebuie ... (vezi toată discuția)
Alocatii elevi peste 18 ani invatamant special LTSEcaterina LTSEcaterina Elevii peste 18 ani care urmeaza cursurile invatamantului liceal special beneficiaza de alocatie in conditiile in care orientarea catre invatamantul special se ... (vezi toată discuția)