avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Acordarea ajutorului de deces
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Acordarea ajutorului de deces

Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti cum trebuie procedat corect in urmatoarea speta: Un angajat al unei societati comerciale a decedat iar fiica acestuia a solicitat acordarea ajutorului de deces. Societatea are in ccm prevazut acordarea unui ajutor de deces pe care urmeaza sa il acorde, dar fiica acestui angajat decedat doreste sa mai primeasca inca un ajutor de deces conform Legii 263/2010 din fondul contributiilor sociale.
INTREBARE: Ce trebuie sa faca angajatorul in aceasta situatie?
Cel mai recent răspuns: cristina69 , utilizator 12:23, 26 Februarie 2016
Conform Legii 263/2010 societatea plateste ajutor de deces un salariu mediu pe asigurari sociale si il deduceti din CAS pe care il aveti de plata. Trebuie sa scrieti pe certificatul de deces in original ca ati acordat ajutorul de deces suportat din CAS, semnati si stampilati.

Conform CCM la nivel de societate sau ramura, dati ajutor de deces care se incadreaza in 5% din fondul de salarii, cititi in Codul Fiscal si norme de aplicare - venituri din salarii neimpozabile.
Ultima modificare: Joi, 25 Februarie 2016
Samoila Georgeta P.F.A., Consilier juridic
Pentru salariatul decedat, pe baza certificatului de deces, angajatorul va plati ajutorul de deces la valoarea salariului mediu brut pe tara, valabil la data decesului. Valoarea cestuia se deduce din contributia angajatorului pentru CAS. In situatia in care in CCM, sau in Regulamentul intern, se prevede acordarea unui ajutor de inmormantare, acesta se va acorda in valoarea prevazuta in CCM, sau in Regulamentul intern.
Multumesc pentru lamuriri!
Ajutorul de deces care se deduce din CAS pe care il are de plata angajatorul, se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:

cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
certificat de deces (original şi copie);
act de identitate al solicitantului (original şi copie);
acte de stare civila ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original şi copie);
dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original şi copie);

Cererea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la plătitorii acestui drept de asigurări sociale, respectiv la casa teritoriala de pensii, dacă susţinătorul decedat era pensionar, sau la angajatorul asiguratului decedat.
Ultima modificare: Joi, 25 Februarie 2016
Samoila Georgeta P.F.A., Consilier juridic
1. Exista:

a) - ajutor de deces - prevazut de Legea 263/2010 privind sistemul unitar d e pensii publice, in suma de 2681 lei, care se plateste de angajator si se recupereaza de la Vasa de Pensii.

b) - ajutor de inmormantare - prevazut in Contractul colectiv de munca sau in Regulamentul intern care se suporta si se plateste de angajator.

2. Cele doua de mai sus se pot cumula, adica se poate beneficia de amandoua.
Ultima modificare: Joi, 25 Februarie 2016
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

Alte discuții în legătură

Ajutorul de deces pentru salariat laslau laslau colegul meu de serviciu a decedat in urma cu 2 luni,iar sotia acestuia a primit ca ajutor de inmormantare doua salarii ,conform contactului colectiv de munca ... (vezi toată discuția)
Acordare ajutor de deces codrutamaria6 codrutamaria6 Sunt angajata la stat de curand a decedat mama si am solicitat ajutor de inmormantare de la locul de munca dar mi saspus cacinu se da .Asi dori sa i-mi zica ... (vezi toată discuția)
Ajutor deces LIVIU NISTEA LIVIU NISTEA Daca decedeaza un salariat cu mai multe CIM, acesta poate primi ajutor de deces de la toate firmele la care este salariat, sau numai de la firma la care are ... (vezi toată discuția)