Buna ziua,
Am urmatoarea situatie: in luna octombrie, la o adresa din Bucuresti s-a schimbat un contor electric ; acolo nu locuia atunci nimeni, consumul lunar de curent era undeva in jur de 5-12 lei/luna de ani de zile. Din octombrie, am reinceput lucrari de santier in locatia respectiva, am incalzit casa exclusiv electric, (pentru ca era mai simplu, gazul era in curs de a fi pus) factura s-a dus, in mod firesc la 400 de lei/lunar. In luna ianuarie, ne trezim facturati cu 1300 de lei, cu titlul "alte obligatii" - pe perioada de vara de anul trecut (iulie, august, septembrie). Facem sesizare, aflam ca in acea perioada considera ei ca am avut contorul defect, contorul nu a inregistrat consumul, asa ca ei au luat ca si baza de calcul a consumului din vara , evident, consumul nostru din octombrie, noiembrie, decembrie - cel de 400 de lei/lunar.
Ghionionul face ca din 15 ianuarie noi sa locuim in locatia respectiva.
Intrebarile mele: daca furnizorul insista ca a calculat corect factura respectiva, pot angaja un mediator care sa ma reprezinte?
Ar avea acest demers vreo sansa?
Teama mea este ca: daca platesc factura, este ca si cum mi-as asuma ca am consumat curentul respectiv, ceea ce nu este adevarat - avem ani de zile de facturi infime la curent ...; daca nu platesc factura, imi este teama sa nu ajung in situatia de a fi debransata. (las la o parte timpul si nervii pe care i-am investit pana acum in discutii inutile cu diversi reprezentanti ai furnizorului respectiv).
Pe mine personal ideea ca un furnzior de care depinzi te poate factura dupa cum doreste, fara sa fie obligat sa iti prezinte vreo dovada sau sa iti dea vreo explicatie, ma inspaimanta. Pana la urma, ei puteau la fel de bine sa spuna ca am contorul defect de 2 ani, nu de 3 luni #-o. Chiar au dreptul sa faca asta??
Din pacate nu cred ca voi reusi sa aduc informatii utile in privinta posibilitatii de a folosi un mediator.
Am decis sa facem o plangere la ANPC ; totodata am contactat un avocat.
Cam astea sunt optiunile pe care le iau in calcul; in plus, eu sunt destul de hotarata sa fac la un moment dat povestea publica; nu e cea mai mare teapa pe care a dat-o furnizorul asta la viata lui; dar pe mine tupeul lor ma infurie, iar suma ceruta in plus e salariul meu pe o luna.
Ca exemplu a ce au putut face - mi-au dat un istoric de consum din 2010-2015, in care 2 ani (2010, 2013 - apar cu consum 0). Asta e dovada lor ca respectivul contor era nu numai blocat, ci si defect. Din 2010 nu mai am dovezi de consum... insa din 2013 am notificarile primite pe email - in mod evident, am avut de platit facturi, lunar.
Si cred ca aveti dreptate - doar eu vad situatia ca fiind de conflict; pentru ei problema e simpla: daca suma de plata e o problema, sa cer plata esalonata. Nu se ia in calcul nicio secunda altceva.