avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical

Buna ziua!

In luna februarie am fost angajat din somaj pe perioada determinata mai mica de 12 luni. Am avut un accident rutier si acum sunt in concediu medical, dar mi s-a zis ca deoarece nu am inca 6 luni vechime la firma respectiva s-ar putea sa nu primesc nici un ban pe perioada in care sunt in incapacitatea de a lucra. Este posibil asa ceva?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 11:43, 12 Martie 2016
Stagiul minim de 22 de zile este realizat.

Normele de aplicare a OUG nr.158/2005:

ART. 12

(1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este de o lunã realizatã în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordã concediul medical. În înţelesul prezentelor norme, se considerã o lunã de stagiu de cotizare realizat în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordã concediul medical situaţia în care sunt realizate cel puţin 22 de zile de stagiu de cotizare.
(1^1) Stagiul minim de cotizare se constituie şi din însumarea perioadelor pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de cãtre angajator sau, dupã caz, de cãtre asigurat, respectiv de cãtre fondul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale sau bugetul asigurãrilor pentru şomaj.


ART. 68