avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Deschidere SRL-D
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Deschidere SRL-D

As fi interesata sa imi deschid un SRL-D cu sediul social pe un teren. Este posibil asa ceva, sau trebuie sa existe si o cladire pe terenul respectiv? Daca este nevoie de cladire, o cabanuta din lemn sau un garaj sunt considerate cladiri care pot deveni sediu social? As vrea sa aplic pentru fonduri PNDR si este nevoie ca sediul social sa fie la aceasi adresa cu viitoarea constructie.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:04, 27 Martie 2016
Printre documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţii cu răspundere limitată – debutant (S.R.L. - D), se solicita si documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (copie).

Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social/profesional şi/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de schimb, contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, în cazul proprietarului/locatorului persoană fizică), contract de subînchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciară şi certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun în original, celelalte documente urmând a fi depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată.
Pentru sediul profesional al PFA, II şi IF, actul care atestă dreptul de folosinţă trebuie prezentat în original sau copie legalizată.
În cazul în care, cheltuielile aferente sediului social/profesional sunt suportate de beneficiarul contractului şi deduse înainte de plata impozitului pe profit/venit, este recomandată înregistrarea la Ministerul Finanţelor Publice şi a celorlalte contracte prin care se acordă dreptul de folosinţă.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de comodat pentru sediu social Cosmin3006 Cosmin3006 Doresc sa mi infiintez o firma, insa, din ce inteleg, am nevoie de un contract de comodat pentru spatiu. Exista vreo solutie prin care sa rezolv problema ... (vezi toată discuția)
Infiintare pfa danyfofiu danyfofiu Pentru dovada sediu social la ONRC este necesar sa fie intabulat in cartea funciara imobilul? (vezi toată discuția)
Infiintare firma vicomputers77 vicomputers77 Buna ziua, Am nevoie sa infiintez un SRL-D. Eu confectionez bijuterii handmade si vreau acum sa imi deschid si o firma. Fiind la inceput de drum, am ajuns ... (vezi toată discuția)