avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit Impozitarea veniturilor online
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

Impozitarea veniturilor online

Salutare,

Sunt programator si de aproximativ 2 ani castig bani pe internet. Aproximez castigurile mele la suma de 50.000 RON castigati in acest tot timp.

Deoarece stresul in legatura cu impozitele nu ma lasa sa dorm, as dori sa-mi deschid o firma prin care sa desfasor aceasta activitate. Am insa doua intrebari:

1. Daca imi deschid firma, exista sansa ca A.N.A.F-ul sa ma ia la "scarpinat" si
sa-mi gaseasca aceste castiguri? In caz ca vor gasi nereguli, ce se va intampla?

2. Se poate in Romania sa fiu angajat in IT si sa am si propria firma?
(S.R.L/ S.A)

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: rusandrei09 , utilizator 00:54, 14 Aprilie 2016
La prima intrebare, raspunsul este ca nu - sa nu fim mai catolici decat Papa. :) In cazul extrem de nefericit in care v-ar gasi acele venituri, veti fi pus sa platiti impozitul pentru ele + dobanzi/penalitati pana la achitarea sumei.

Si la doua intrebare va raspund prin redarea legislatiei incidente
Art. 196 indice 1 din Legea societatilor
(1)În cazul societăţilor cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuţiile adunării generale a asociaţilor societăţii.
(2)Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3)Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societăţii cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.

Comentariu
Având însă în vedere că asociatul unic îndeplineşte şi atribuţiile adunării generale şi are şi vocaţia de administrator, rezultă că, în lipsa unei interdicţii exprese, asociatul unic poate fi şi salariat şi administrator în acelaşi timp, nefiind nevoit să opteze pentru una dintre aceste funcţii.