avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 774 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... ACTE LA PLECAREA DIN SOCIETATE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

ACTE LA PLECAREA DIN SOCIETATE

Buna ziua.

Am cautat si amgasit pe internet urmatoarele:
In cazul incetarii contractului de munca prin acordul partilor, angajatorul are obligatia de a furniza angajatului urmatoarele acte, la cererea acestuia:
-decizia de incetare a raporturilor de munca (a CIM)
-nota de lichidare (din care sa reiasa daca partile au datorii neachitate una fata de alta)
-adeverinta de concedii medicale pentru ultimele 12 luni
-adeverinta de venit pentru ultimele 12 luni (care inlocuieşte fisa fiscala)
-adeverinta de vechime in cadrul companiei.

Ce lege reglementeaza cele de mai sus? Deoarece doresc sa fac o cerere prin care sa solicit cele de mai sus.


va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:15, 1 Iulie 2016
1. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.

Text de lege aplicabil pentru adeverinta de vechime si decizia de incetare a c.i.m.

2. Codul fiscal - Legea 227/2015
art.81
...
(2) Plătitorul de venituri este obligat să elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care să cuprindă cel puțin informații privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat și reținut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezintă un formular tipizat.

3. Normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate

Art. 38.
(1) Plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate au obligaţia
să elibereze asiguratului adeverinţe din care să rezulte numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, în vederea acordării certificatelor de concediu medical, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19.
....
+ Adeverinta de somaj - conform prevederilor art. 18 alin. (1) din normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002

art. 18 a fost modificat prin Hotărârea nr. 119/2014 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002

Art. 18.
(1) În vederea certificării stagiului minim de cotizare prevăzut la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege şi a stabilirii dreptului la indemnizaţie de şomaj, angajatorii au obligaţia de a elibera persoanelor cărora le încetează raporturile de muncă sau de serviciu o adeverinţă din care să rezulte baza lunară de calcul al contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor pentru şomaj, stabilită potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare lună din ultimele 12 luni, înainte de data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, pentru care s-au datorat conform prevederilor legale, la bugetul asigurărilor pentru şomaj, contribuţiile prevăzute la art. 26 şi 27 din lege, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 26, precum şi, după caz, dacă se regăsesc în situaţia prevăzută la art. 34 alin. (2) din lege.

(2) Obligaţia prevăzută la alin. (1) se aplică şi plătitorilor veniturilor persoanelor cărora le-a încetat activitatea desfăşurată exclusiv în baza unui raport juridic prevăzut la art. 17 alin. (1) lit. k) din lege.

(3) Adeverinţa prevăzută la alin. (1) va conţine şi date cu privire la perioadele în care s-a prestat activitatea, perioadele în care raporturile de muncă sau de serviciu ori raporturile juridice prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. k) din lege au fost suspendate, precum şi data şi motivul încetării acestora. Datele privind raporturile de muncă sau de serviciu se verifică şi se certifică de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă pe baza înscrisurilor efectuate în carnetul de muncă, pentru perioadele până la data de 31 decembrie 2010, şi în situaţia raporturilor de muncă pe baza informaţiilor care se pun la dispoziţia agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă prin sistemul informatic al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă de către Inspecţia Muncii, pentru perioade ulterioare datei de 31 decembrie 2010.

(4) Adeverinţa prevăzută la alin. (1) se verifică şi se certifică în ceea ce priveşte datele referitoare la baza de calcul al contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor pentru şomaj de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, pe baza informaţiilor cuprinse în declaraţiile lunare privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, prevăzute în Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, depuse de angajator sau plătitorul de venit, care se pun la dispoziţia agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă electronic, din sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice.

(5) În situaţia în care până la data de 31 decembrie 2010 nu există întocmit carnet de muncă, dovada existenţei unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 se efectuează cu alte acte prevăzute de lege.

(6) În situaţia în care sunt identificate neconcordanţe între conţinutul adeverinţei şi informaţiile din cuprinsul declaraţiilor prevăzute la alin. (4) depuse de angajator sau plătitorul de venit şi/sau înscrisurile efectuate în carnetul de muncă până la data de 31 decembrie 2010 ori se constată că angajatorul sau plătitorul de venit prevăzut la alin. (2) nu a depus potrivit prevederilor legale declaraţia lunară, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă solicită în scris angajatorului corectarea respectivelor documente şi depunerea lor la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii solicitării, cu excepţia declaraţiei lunare care se depune potrivit prevederilor din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(7) Neeliberarea de către angajator sau plătitorul de venit prevăzut la alin. (2) a adeverinţei prevăzute la alin. (1) constituie contravenţie, potrivit art. 113 lit. j) din lege şi se sancţionează cu amenda prevăzută la art. 114 alin. (1) lit. a) din lege de către organele de control măsuri active ale structurilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă care au competenţa constatării şi sancţionării celorlalte contravenţii prevăzute de lege."
Ultima modificare: Vineri, 1 Iulie 2016
cyan, moderator
Somaj nu este cazul din moment ce CIM inceteaza cu acordul partilor.

Am facut adresa asa:

Subsemnata......................,solicit eliberarea urmatoarelor documente:

1. Potrivit art. 8 alin. 3 lit. a si b din HG nr. 500/2011, coroborat cu art. 34 alin. 5 din Legea 53/2003 privind Codul muncii
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal.

2. Potrivit art. 81 alin. (2) din Codul fiscal - Legea 227/2015
Plătitorul de venituri este obligat să elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care să cuprindă cel puţin informaţii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezintă un formular tipizat.

Este in regula? Ii obliga sa imi dea adeverinta de vechime si decizia de incetare?

Va multumesc frumos.
Textele de lege mentionate de dvs prevad in sarcina angajatorului obligatia de a va elibera acele documente.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Somaj nico123 nico123 Buna ziua, am si eu o intrebare. Am lucrat la o firma pana in data de 7 martie anul acesta. Mi s-au dat toate actele de intrare in somaj, pt ca lucrasem la ... (vezi toată discuția)
Anexa 11 somaj obligatorie? petronel11 petronel11 Buna ziua, Avem un coleg care si-a dat demisia. Este obligatoriu pentru angajator sa completeze aceasta adeverinta (anexa 26 Hotararea 174/2002)? Va rog sa ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie de somaj amiela amiela Buna ziua, Am o vechime in munca de 21 de ani (evidentiati in CM), in luna Martie m-am prezentat la agentia de somaj din Galati, pentru depunerea dosarului ... (vezi toată discuția)