In urma unui control s-a constatat ca unele Decizii emise
de directorul institutiei noastre publice nu au fost semnate si de jurist.
1. - unele Decizii nu au fost semnate si de catre jurist pentru ca acesta
a fost in concediul de odihna si este singurul jurist din institutie si, deci,
nu putea sa semneze retroactiv, unele decizii fiind duse la indeplinire deja,
2. - iar alte Decizii nu au fost semnate si de catre jurist
pentru ca directorul a considerat ca respectivele Decizii
poate sa le dea el /sa le redacteze si sa le semneze doar el,
considerand ca este suficienta doar semnatura lui.
Va rog mult sa imi spuneti daca este obligatorie sau nu semnatura juristului
pe Deciziile institutiei si daca le poate semna retroactiv, cand vine din concediu.
......
Daca institutia nu are decat un jurist,
si daca lipseste juristul,
ce conditii ar trebui sa indeplineasca un alt salariat din institutie
pentru a putea sa il inlocuiasca pe jurist, cat acesta este in concediul de odihna ?
Una dintre conditii este sa fie absolvent al unei facultati de drept autorizate.
Colega de la Resurse Umane mi-a spus ca potrivit Statutului profesiei de consilier juridic,
Art. 8, alin.2. - In activitatea sa, consilierul juridic asigura:
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic in conditiile legii.
Din punctul meu de vedere (si departe de mine sa fiu rautacioasa,), consider ca din aceasta cauza aveti aceste necunoscute( si sunt multe luand postarile dvs de pe forum) pentru ca nu aveti proceduri clare in toate domeniile dvs., care sa stabileasca : etapele de lucru, cine le face, fluxul documentelor, cine inlocuieste pe cine, cine vizeaza, baza legala si sanctiunile de neexecutare.Nu credeti ca ar fi mult mai simplu? Puteti solicita auditorului sau chiar juristului implementarea acestor proceduri.
Da, este foarte adevarat, nu avem proceduri la nivelul institutiei,
iar legislatia nu prevede de multe ori multe aspecte.
Nu avem auditor in cadrul institutiei noastre,
controlul institutiei noastre il face 2 auditori ai Consiliului Judetean, institutie ierarhic superioara.
Cand am vrut sa-i intrebam ceva, acestia nu au vrut sa ne dea niciodata nici o indrumare.
Probabil ca nu au nici ei multa experienta, pentru ca
Curtea de Conturi le-a contrazis de multe ori punctele de vedere.
Acest site este unul extraordinar si oricine se poate lamuri in urce problema,
pentru ca oamenii iti raspund din ce stiu ei mai bine .... - din practica.
S-a pus problema intocmirii unor proceduri de catre fiecare compartiment in parte.
Procedura cu circuitul documentelor revine secretarei institutiei, sub vizarea directorului,
pentru ca ei stiu cel mai bine care trebuie sau ce circuit intern al documentelor se vrea.