Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu un sfat la urmatoarea situatie :
Pe data de 6 august 2008 laptopul pe care il folosesc acasa a luat foc cand am lipsit 3-4 minute din camera.Laptopul era alimentat la priza..se incarca presupun acumulatorul.|Deci..lucram la el normal...m-am ridicat de la birou..si am lipsit 3-4 minute din camera...dupa care am simtit miros de cauciuc ars din alta camera..si cand am venit laptopul luase foc ...tastatura ardea,un pic ecranul....si era cenusa in camera..am scos totul din priza si s-a stins si focul.Precizez ca nu cred ca a fost o cadere de tensiune ca celelalte aparate nu au patit nimic.Normal am tras o sperietura...noroc ca nu aluat foc si biroul daca lipseam mai mult.Am luat laptopul ,l-am pus in cutie si a 2 zi pe 7 august m-am dus la firma Emag de unde l-am luat.Binenteles am primit raspuns ca nu acopera garantia si ca nu poata sa faca nimic.Am ramas masca.Normal ca am cerut cu seful dumnealui si binenteles ..tot acelasi raspuns.A precizat ca ei au contract cu firma asus (laptopul meu) 6 luni ..dupa aia trebuie eu ..clientul sa iau legatura cu cei de la asus.Ok .Am luat legatura si au spus sa-l trimit la Euro Service Center la Bucuresti ca acolo este service-ul.In data de 7 august l-am trimis si a ajuns pe data de 11 la ora 10:41.De marti pana pe data de 18 nu am primit nici un telefon .Am sunat la cei de acolo...binenteles ca nu a ajuns nimic la ei.|Dupa telefoane la firma de curierat,dupa ce am verificat comanda si au verificat si cei de la |Euro Service Center...in final l-au gasit ...dar...nu au facut nimic pentru ca ,au specificat ei ca "era murdar"adica cum luase foc si ca se murdaresc .Scuza foarte deontologica.Cel care era la telefon a spus ca trebuia curatat si trimis...adica sa sterg urmele "micului incendiu"....tzzz..tzz..tzzz ..rusine...(precizez :prima oara cand am vorbit cu ei..au spus sa-l trimit asa cum este el ca o echipa de inspectori sa-l analizeze si sa ia o decizie )In 2 zile iau ei o decizie si ma anunta...si daca este ceva de reparat dureaza 12 zile ....ce este de facut in continuare ?Eu vreau schimbat laptopul .Mi se pare normal.Si cat mai repede ca am de lucru la el.Va multumesc si astept un raspuns ca sa stiu cum sa procedez in continuare.M-am gandit si la OPC.
Trebuie să adresaţi comisariatului de protecţia consumatorilor din raza de unde este agentul economic care v-a vândut produsul.Este bine să păstraţi actele în original la dumneavoastră.Actele pe care trebuie să le prezentaţi la protecţia consumatorilor sunt factura de achiziţie,certificatul de garanţie şi bonul fiscal sau chitanţa.
Bun.Am inteles.Eu am copiile la acte.Poate trebuia sa pastrez originalele,dar asa scria pe certificatul de garantie ..sa trimit actele ..daca se poate in original.Intrebarea este daca pot sa fac sesizare cu copiile ?
Cei de la OPC din zona mea nu pot sa-si instiinteze colegii din Bucuresti sa mearga ei la service-ul euro service center ?Pentru ca acolo sunt actele toate unde pot sa verifice orice.
Fostul OPC actualmente comisariat au structuri în toate judeţele ,inclusiv în Bucureşti şi trebuie să soluţioneze astfel problemele ridicate în orice zonă.Accesaţi www.anpc.gov.ro
Revin.Pe data de 25 august primesc un telefon de la cei de la asus ...ma intreaba ca s-a intamplat cu laptopul...le-am explicat ca a explodat..ma rog..toata povestea...au spus ca o sa vina alt laptop,alt model dar de aceeasi configuratie,nou..tocmai din Olanda in 2, 3 saptamani acasa direct...bun ..am intrebat de actele care le-am trimis acolo...in original ..toate..daca mi le trimit inapoi...am primit un raspuns ca nu o sa mai fie nevoie daca vine celalalt laptop...cu certificat nou 2 ani (carticica).Intrebarea este ...nu trebuia sa trimita certificatul laptopului explodat ..ala unde este numele meu..cu specificatia..inlocuire produs+factura cu care l-am achizitionat+un modul de memorie care era inauntru ca nu puteam sa umblu..sa nu sterg urmele,tot cu garantie?sau este corect asa...cum au spus ei?
Multumesc inca odata pentru sfaturi.