avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 118 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Calcul indemnizatie concediu de maternitate pentru PFA
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Calcul indemnizatie concediu de maternitate pentru PFA

Buna ziua!
As dori ajutorul dvs. Am anumite nelamuriri legate de concediul de maternitate pentru PFA , respectiv de calculul acestuia. Lucrez ca PFA pe sistem real din aprilie 2015. Sunt insarcinata si voi naste undeva la sfarsitul lunii Septembrie 2016. Am inteles ca daca platesc acei 0.85% la CJAS pot beneficia de concediul de maternitate (126 zile) inainte de CCC (concediul de crestere al copilului). Aici ar fi prima mea nelamurire pe care va rog, daca puteti, sa o clarificati:
1- Am fost la CJAS si mi s-a spus sa platesc acei 0.85% dar nu au specificat de cate ori, au lasat sa se inteleaga ca din Iulie 2016 pana la sfaritul anului. Eu stiam ca trebuie platit 0.85% minim o data in 6 luni anterioare lunii concediului de materminate. Cu cat intra mai multi bani in bugetul lor, cu atat mai bine. Am platit si eu pentru 2 luni si am zis asta e, daca trebuie o sa mai platesc...
2 - tot la CJAS mi-au zis ca trebuie sa imi suspend PFA-ul la intrarea in concediul de maternitate. Eu stiam ca trebuie sa-mi suspend PFA-ul numai inainte de CCC, respectiv imediat dupa nastere..
A treia nelamurire, si ultima - modalitatea de calcul. Cei de la CJAS mi-au cerut ultima decizie de impunere (pe anul 2016), in care sunt precizate veniturile estimative pe 2016. Venitul estimat dupa cheltuieli este 10977 Ron.
Acesta este pe 12 luni, eu platind deja 2 transe trimestriale de impozite/taxe pe acesti bani, urmatoarea fiind in septembrie.. Ei au facut urmatorul calcul. Au