Eu am 54 de ani si lucrez ca inginer la Cariera . Am grupa 1 si a 2-a si dupa ce aplicam legea 263/2010,actualizata 2016 , am 5 ani si jumatate grupe din care se vor scade din cei 65 de ani , asta insemnand ca voi putea iesi la pensie la 59,6 ani
Eu am boala profesionala dobandita acum 7 ani ( Pneumoconioza minerului la carbune).Anul acesta fac 34 de ani de cotizatie si 54 varsta si daca cumva vor fi probleme cu serviciul si ne vor trimite in ordonanta 2 ani si plati compenatorii,eu voi face atunci 56 de ani si 36 de ani de cotizatie si pana la varsta de 59,5 ani pot sa-mi bag pensie pentru boala,iar apoi voi intra in pensie de varsta .
Intrebarile mele sunt
1. Daca iau platile compensatorii si stau in cei 2 ani inordonanta ,iar dupa aceia voi iesi la pensie ce procent voi primi?
2.Daca nu voi lua aceste plati compensatorii ce procentaj voi avea la pensie?
Am inteles ca daca a-si iesi direct in pensie as avea pensie 98% din salariul de incadrare ?
Am inteles ca daca stau 2 ani acasa si iua plati compensatorii ,cand i-mi iau pensie iau numai 75% din salariu de incadrare.
Doresc sa stiu daca ies la pensie cat la %din salariu pot obtine pensie pe caz de boala profesionala , sau cum se calculeaza aceasta pensie ?
Va multumesc si astept un raspuns concret.
Nu am spus ca sunt simple ,dar doar doream sa stiu cat va fi pensia mea pe caz de boala profesionala , fiindca inainte era simplu, aceasta era 90% din salariul de incadrare ,dar ori cum va multumesc .
Dupa 01/04/2001 in sistemul public pensia nu a fost calcuata ca si procent din salariul de incadrare.
Cat va fi oricare din pensiile d-voastra nu va poate spune nimeni.
Vroiam sa va mai intreb daca anii in care nu am achitat CASS sau CAS ( armata , concediu fara salariu sau zile care nu mi-au fost platite de intreprindere) as putea sa platesc retroactiv ca sa pot sa ajung la o cotizatie de 34 de ani .
Pensie
steaua59