avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Control fiscal
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Control fiscal

Buna ziua
Avem un birou notarial. Contabilitatea se tine in partida dubla si din 10 sept s-a anuntat control fiscal.
Ma puteti ajuta sa imi spuneti exact ce documente sa pregatesc pentru aceasta. Imi este o frica de mor.
Multumesc din suflet.
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 22:53, 14 Septembrie 2009
Buna seara
Dar suntem PFA trebuie toate extrasele inregistrate sau numai cele pt venituri respectiv cheltuieli ( s-au depus bani pt cadastru, imp. propriet imobiliare etc)
Multumesc
In cazul PFA contabilitatea se tine in partida simpla; prin asta multi inteleg ca se completeaza cele doua registre: registru jurnal de incasari si plati si registrul inventar.

In realitate contabilitatea in partida simpla presupune ca inregistrarile se fac intr-un singur cont fara a mai face inregistrarea intr-un cont corespondent (nota contabila). Aceasta nu inseamna ca, in cazul tau de exemplu, banii tranzitati prin firma nu trebuie inregistrati; intreaga masa de numerar se inregistreaza in registrul de casa atat la incasari cat si la plati chiar daca nu sunt venituri sau cheltuieli.
lylyan a scris:

Buna seara
Dar suntem PFA trebuie toate extrasele inregistrate sau numai cele pt venituri respectiv cheltuieli ( s-au depus bani pt cadastru, imp. propriet imobiliare etc)
Multumesc


Text extras din: Norma metodologica 2004 - privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal- parte din OMFP 1040/2004

pct.48 (...)
Nu constituie venit brut si nu se înregistreaza în Registrul-jurnal de încasari si plati sumele încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natura facute la începerea unei activitati ori în cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.
Pentru aceste categorii de operatiuni fie se deschid fise pentru operatiuni diverse distincte, fie se întocmesc situatii cu ajutorul documentelor cumulative care sa reflecte situatia acestor sume.

Deoarece sumele despre care vorbiti, reprezinta obligatii ale persoanelor fizice si dvs. sunteti obligati prin lege sa le colectati si sa le platiti , deci efectuati "o decontare in numele clientului" , nu trebuie evidentiate in evidenta in Registru de incasari si plati ci in fise sau situatii.

imi cer scuze... abia acum am revazut topicul ...intre timp colegii au rezolvat chestiunea :hugall:si nu mai e nimic de completat;
Eu am atras atentia asupra declaratiilor specifice pe care notarii trebuie sa le intocmeasca si depuna , si care in opinia mea pot face obiectului unor intrebari in cadrul controlului .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Acte contabile pfa sorinnell sorinnell buna, mi-am deschis si eu un magazin mixt pe PFA neplatitor de TVA. Ati putea sa ma luminati si pe mine un pic? Am intrebat ce acte de evidenta contabila ... (vezi toată discuția)
Oug 80/2014 si omfp 170/17.02.2015 petreh petreh Buna ziua, Va rog lamuriti-ma ! In ordonanta 80/2014 se spune clar ca PFA vor tine registrul de evidenta fiscala. Registru care pana acum n-a aparut ( din ... (vezi toată discuția)