Buna ziua,
De curand am avut controlul pentru recuperare TVA:din suma solicitata la decont ni s-a oprit o anumita suma care nu se justifica intrucat in facturile respective (in nr de 4) era inclus TVA (desi firma care ne-a taiat facturile nu era inca platitoare de tva).
Problema este ca:
1) aceasta firma a devenit platitoare de tva in luna urmatoare, cand ne-a taiat facturi ce le anuleaza pe cele dinainte si le refactureaza sumele (in nr de 8)
2) la noi s-au tot schimbat personalul din administratie si din contabilitate- cele 8 facturi originale nu mai exista "fizic". Ele nici nu au fost introduse in exercitiul financiar din anul respectiv...
Credeti ca se poate recupera TVA dupa niste copii ale facturilor (sa zicem cu stampila de la firma respectiva)?Sau exista vreo alta solutie?
Va multumesc mult.
Daca cele 8 facturi cu TVA, exista, dar nu sunt inregistrate, nu inteleg cum le-ati trecut in total TVA cerut la rambursare !? Nu puteti deduce TVA de pe facturi fara TVA sau aferente decontului urmator.
Deci, daca exista aceste facturi, in numar de 8, cu TVA, trebuie sa cereti duplicat de la firma emitenta. Pentru rambursarile de TVA nu se iau in calcul copii xerox. A disparut termenul de copie conform cu originalul, acum se foloseste duplicatul. Adica o factura identica cu prima emisa, pe care se trece: DUPLICAT FACTURA nr....din...
Asa cum este stipulat la art. 146 alin. (1) lit. a) Titlul VI TVA din Codul Fiscal, pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau persoana impozabila trebuie sa detina o factura care sa cuprinda informatiile prevazute la art. 155 alin. (5). Conform pct. 46. alin. (1) Titlul VI TVA din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG nr. 44/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal sau cu alte documente care sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, cu exceptia facturilor simplificate prevazute la pct. 78. In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al documentului de justificare, beneficiarul va solicita furnizorului/prestatorului emiterea unui duplicat al facturii pe care se va mentiona ca inlocuieste factura initiala.
Potrivit prevederilor art. 147^1 “Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxa” alin. (2) Titlul VI TVA din Codul Fiscal, in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile si formalitatile de exercitare a dreptului de deducere in perioada fiscala de declarare sau in cazul in care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevazute la art. 146, persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, incepand cu data de 1 ianuarie a anului care urmeaza celui in care a luat nastere dreptul de deducere.
Primele 4 facturi au fost trecute la decontul TVA, urmatoarele 8 (4 care le anuleaza pe aceste 4 +4 care refactureaza sumele) exista,dar nu mai avem originalele, ci doar copii de la furnizor.
As mai avea o intrebare:
Poate furnizorul sa refuze sa imi elibereze duplicate dupa aceste facturi?
Va multumesc.
Recuperare tva
gina10
Buna ziua.Va rog sa ma lamuriti cum sa procedez: am achizitionat un mijloc fix cu factura fiscala,l-am achitat dar nu s-a adus in firma ci a ramas la furnizor ... (vezi toată discuția)