avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Bună ziua! As avea câteva întrebări înainte sa acționez în vreun fel. Tatăl meu m-a părăsit când aveam vârsta de 5 ani și cu toate ca judecătorul a decis ca trebuie sa primesc pensie alimentara, nu am văzut niciun ban de la acest om. Mama mea nu a vrut sa mai aibe în niciun fel de a face cu el asa ca nici eu nu am insistat pe subiect. În prezent sunt studenta și am 23 de ani. Mai am încă 2 ani de facultate și mama mea își da și ultimii bănuți pentru ca eu sa am tot ce îmi trebuie la facultate. Am decis ca vreau sa îl dau în judecata pentru faptul ca nu mi-a plătit niciodată pensie alimentara și nu s-a îngrijit în vreun fel de mine. Nu mi se pare normal sa faci un copil și apoi sa te speli pe maini! Repet ca nu am acționat mai înainte pentru a nu o supăra pe mama mea care nu voia nici măcar 1 leu de la el, dar acum am nevoie disperata. Ma puteți sfătui cum sa acționez și dacă am vreo șansă să primesc ceva?
Cel mai recent răspuns: MARTA SIMONA PETRE , Avocat 22:27, 28 August 2017
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Trebuie să formulați o acțiune prin care să solicitați obligarea tatălui dvs. la plata pensiei de întreținere până la finalizarea studiilor.

Articolul 499 Cod civil
Obligaţia de întreţinere
(1) Tatăl şi mama sunt obligaţi, în solidar, să dea întreţinere copilului lor minor, asigurându-i cele necesare traiului, precum şi educaţia, învăţătura şi pregătirea sa profesională.
(2) Dacă minorul are un venit propriu care nu este îndestulător, părinţii au obligaţia de a-i asigura condiţiile necesare pentru creşterea, educarea şi pregătirea sa profesională.