avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 506 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Facturare TVA anterior notificarii. S-a procedat ...
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Facturare TVA anterior notificarii. S-a procedat corect?

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: firma X factureaza la firma Y in septembrie 2007 TVA, dar pe notificarea privind optiunea de taxare apare "Data de la care se opteaza pentru taxare (trebuie sa fie ulterioara depunerii notificarii) este 30.10.2007".
Firma X spune ca a facturat TVA, pentru ca este asa este legal, ea fiind platitoare de TVA inca de la infiintare.Pana in septembrie 2007 firma X a facturat cu TVA dar pentru alte servicii si nu pentru inchiriere cum este cazul contractului pe care il are acum cu firma Y.
Intrebarea mea este:trebuia sau nu sa factureze TVA in septembrie2007?
Cel mai recent răspuns: t.simona , utilizator 09:19, 26 Septembrie 2012
Probabil ca firma x a aflat cu intirziere de notificarea ce trebuie facuta in cazul in care se opteaza pt facturarea cu tva a inchirierii. Probabil a considerat ca daca este platitor de tva factureaza tva pt tot ce vinde si nu au stiut care activitati sunt scutite de tva.

In cuprinsul alin 3 al pct 38 din norme se spune "Depunerea cu intirziere a notificarii nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare".
Ceea ce nu stiu este daca la finante se primesc notificari cu data anterioara, adica daca in oct 2007 se primeau notificari pe care sa fie mentionat "data la care se opteaza este sept 2007". Cel mai bine ar fi, daca aveti calitatea de beneficiar al unui astfel de contract, sa intrebati in scris la finante pentru ca nu se accepta dreptul de deducere pt aceste facturi (fara a exista notificarea).

Totodata stiu cazuri, din practica, unde s-a acordat drept de deducere pt situatie similara.
Acesta este un caz tipic de prevederi legislative romanesti, din care fiecare intelege ce vrea si-l aplica cum poate, iar in caz de control este la latitudinea organului sa decida.
Ca sa fiu cat mai clara in aceasta situatie, am sa expun si ceea ce a urmat:
1.In octombrie aceeasi firma X anuleaza facturile din sept si refactureaza sumele cu data 30.10.2007.Dar toate facturile din ocombrie originale, desi au fost primite de firma Y, nu mai exista fizic si nici nu au fost introduse in exercitiul financiar pe 2007.Mentionez ca au fost primite de cineva de la firma si predate la cabinetul contabil cu care lucram.(nu exista dovada scrisa cum ca noi le-am dat sau ca ei le-au primit)
2.Anul acesta la controlul de recuperare TVA, firma Y prezinta doar facturile din sept si situatie financiara din 2007 care nu ia in considerare facturile din octombrie (si cele de anulare si cele de refacturare).Astfel se refuza rcuperarea acelui TVA.Intrebarea mea este: daca firma X sustine a facturat legal in septembrie, ca e platitoare de TVA, de ce nu am putut recupera TVA-ul?
Eu incerc sa inteleg aceasta situatie, dar cred ca ma depaseste.
Nu puteti deduce tva pt ca inchirierea este o activitate scutita de tva si firma x nu trebuia sa va factureze cu tva. Se poate opta pt facturarea cu tva a inchirierii, dupa depunerea unei notificari la finante. O copie dupa notificare trebuie transmisa clientului. Pt a face deducerea trebuie sa fiti in posesia notificarii si sa verificati daca facturarea cu tva a fost corecta.

Dvoastra va recuperati suma reprezentind tva nedatorat de la firma x, prin anularea facturii din septembrie (cu tva) si refacturarea fara tva. Asta ar fi cel mai corect, dar inclin sa cred ca nu va veti intelege cu firma x, pt ca ei au facut deja corectiile prin acele facturi din octombrie (in plus ei, daca v-ar fi facturat fara tva trebuiau sa-si faca ajustare tva dedus). Factura aferenta chiriei din septembrie, indiferent cind a fost intocmita trebuia sa fie fara tva.

Ultima modificare: Vineri, 16 Octombrie 2009
t.simona, utilizator
Revin cu noutati: firma X ne-a trimis acu o notificare prin care ne propun : stornarea cu TVA in luna aceasta a fact din sept 2007 si repunerea lor in octombrie 2009 fara TVA, de aici rezultand diferenta de recuperat. Firma X o va deduce din valoarea TVA-ului datorat catre Bugetul de Stat prin decontul aferent lunii oct 2009.Ei sustin ca ceea ce fac e perfect legal conf art 141 din Codul Fiscal- ce parere aveti???
Am si eu o intrebare: societatea X a subinchiriat spatiul firmei Y si a facturat chiria cu TVA (inca din 2007 martie), notificare depusa la finante nu exista. E corect dc. se face stornare la facturi si se refactureaza fara tva acum in noiembrie 2009?

Alte discuții în legătură

Recuperare tva Cris2005 Cris2005 Firma pe care o reprezint a incheiat un contract de inchiriere a unui imobil, de la o firma romaneasca, platitoare de TVA. Firma proprietara emite in fiecare ... (vezi toată discuția)
Ajutati-ma va rog bbn_1982 bbn_1982 Buna seara. Am o problema si anume: Persoana juridica, din luna septembrie 2009 am dat in chirie (contract de locatiune) un imobil unei persoane fizice. ... (vezi toată discuția)
Posibil storno factura? bbn_1982 bbn_1982 Buna seara! Am 2 intrebari: 1) Am emis niste facturi in luna septembrie cu TVA, pe baza unui contract de locatiune. Am inteles ca pentru aceste facturi nu se ... (vezi toată discuția)