avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Cum pot incheia un contract prin email?
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Cum pot incheia un contract prin email?

Lucrez online si clientii mei sunt din afara UE.

Din pacate niciunul dintre ei nu vrea sa se complice cu contractele mele (tiparire, semnare, scanare, trimitere inapoi).

As dori sa stiu daca este acceptabil sa trimit contractele pe email si sa primesc acordul clientilor tot prin email? (deci fara semnatura sau semnatura electronica ci doar un simplu "accept").

Am citit Legea comerțului electronic 365/2002 da nu am inteles daca contractele trebuie semnate sau nu.

Va rog sa ma ajutati.

Aici este legea:

Art. 9: Încheierea contractului prin mijloace electronice

(1) Dacă părţile nu au convenit altfel, contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoştinţa ofertantului.

(2) Contractul care, prin natura sa ori la cererea beneficiarului, impune o executare imediată a prestaţiei caracteristice se consideră încheiat în momentul în care debitorul acesteia a început executarea, în afară de cazul în care ofertantul a cerut ca în prealabil să i se comunice acceptarea. În acest ultim caz se aplică prevederile alin. (1).

(3) În cazul în care destinatarul trimite prin mijloace electronice oferta de a contracta sau acceptarea ofertei ferme de a contracta făcute de furnizorul de servicii, furnizorul de servicii are obligaţia de a confirma primirea ofertei sau, după caz, a acceptării acesteia, în unul dintre următoarele moduri:

a) trimiterea unei dovezi de primire prin poşta electronică sau printr-un alt mijloc de comunicare individuală echivalent, la adresa indicată de către destinatar, în termen de 24 de ore de la primirea ofertei sau acceptării;

b) confirmarea primirii ofertei sau a acceptării ofertei, printr-un mijloc echivalent celui utilizat pentru trimiterea ofertei sau a acceptării ofertei, de îndată ce oferta sau acceptarea a fost primită de furnizorul de servicii, cu condiţia ca această confirmare să poată fi stocată şi reprodusă de către destinatar.

(4) Oferta sau acceptarea ofertei, precum şi confirmarea primirii ofertei sau a acceptării ofertei, efectuate în unul dintre modurile prevăzute la alin. (3), se consideră primite atunci când părţile cărora le sunt adresate pot să le acceseze.

(5) Prevederile alin. (3) nu se aplică în privinţa contractelor încheiate exclusiv prin poştă electronică sau prin alte mijloace de comunicare individuală echivalente.
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 01:06, 7 Februarie 2018
~ Conținut șters la cerere ~
Prestez servicii de marketing (marketing afiliat - primesc comision pentru fiecare client adus prin siteul meu).

Cand ma inregistrez pe un site de afiliere trebuie sa accept anumiti termeni si conditii.
Acesti siteuri de afiliere mi-au spus asa:

"Cand te-ai inregistrat pe siteul nostru ai acceptat termenii si conditiile noastre. Noi consideram asta ca si un contract semnat".

Ei pur si simplu nu se ocupa cu listarea si semnarea acestora.

Eu am citit pe mai multe siteuri ca un contract trebuie sa fie semnat de mana si sa contina numele ambelor firme. Pagina de termeni si conditii este una standard, adica nu contin date despre firma mea.

Insa pe alte siteuri am citit ca un contract poate fi acceptat si verbal (prin telefon de exemplu) sau online.

Mi-e firca sa nu am probleme din cauza contractelor la un eventual control ANAF.
Va rog sa-mi ziceti ce sa fac?

Sa listez aceste pagini cu termeni si conditii si sa le las nesemnate?

Nu pot renunta la acesti clienti. Nu ii pot obliga sa semneze contractele.

Cătălin Vasiloiu a scris:

În România nu este obligatorie forma scrisă a contractului, decât dacă legea prevede aceasta in mod special, precum vânzarea cumpărarea unui imobil, contractul trebuind sa fie autentic, adică semnat la notar.
Nu știm exact ce lucrați on line. Textul de lege expus de Dvs se referă la comerțul on line, prin magazine online.
Doar in caz de litigiu in instanță aveți nevoie de forma scrisă semnată in original și nu in copie scanată.

Puteti opta pentru semnarea electronica a documentelor, daca si clientul agreaza metoda. Va costa doar achizitia unei semnaturi electronice de la o firma certificata

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract prestari servicii mihai_diana mihai_diana Buna ziua. As dori sa aflu daca trimit electronic un contract de prestari servicii si la noi ramane un exemplar semnat doar de firma noastra este in regula ... (vezi toată discuția)
Implicatii semnare oferta de munca maria_88 maria_88 Buna Ce implicatii ar exista in cazul in care semnez o oferta de munca? Sunt obligata sa semnez si contractul de munca daca am semnat ca accept ... (vezi toată discuția)
Conditiile de forma ale unui document transmis prin fax sai email Silvia  Aldea Silvia Aldea Exista vreo conditie de forma si de validitate pe care trebuie sa o indeplineasca un document scris transmis prin intermediul fax-ului? Acceasi intrebare este ... (vezi toată discuția)