In cartea de imobil se trec cei care au domiciliul si rezidenta la adresa respectiva.
Cum sunteti trecut in lista de plata atunci trebuie sa fiti trecut si in cartea de imobil.
O.U.G. nr. 97 din 2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români
Art. 38 - (1) Organizarea activităţii de ţinere a evidenţei locatarilor prin cartea de imobil
revine Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin unităţile de poliţie.
(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată,
cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul
asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un
membru al comitetului executiv al asociaţiei.
(3) Păstrarea, actualizarea şi utilizarea datelor din cartea de imobil de către persoana
desemnată în acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr.
677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Responsabilul cărţii de imobil are obligaţia să înscrie, pe baza actului de identitate,
persoanele care domiciliază sau au reşedinţa în imobilul respectiv şi să o prezinte, la cerere,
poliţiştilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se întocmeşte într-un singur exemplar, care se păstrează la
responsabilul cărţii de imobil.
Art. 39 - (1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate
să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate
responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.
[ link extern ]