avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 238 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Firmă fără angajați. Are voie administratorul să ...
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Firmă fără angajați. Are voie administratorul să factureze chirii?

Buna seara
O societate care pana acum avea angajati are mai multe contracte de inchiriere pentru niste locatii preluate in comodat. Incepand cu 1 februarie firma nu mai are angajati.
Asadar, administratorul poate factura in continuare chiriile de pe firma sau este obligat sa aibe angajat/i pe firma pentru a face aceasta "munca" ?
Alte operatii comerciale nu se mai desfasoara pe firma.
Ultima modificare: Vineri, 9 Februarie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: av.ioanagata , utilizator 09:06, 16 Februarie 2018
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Evident ca poate.
Daca studiati legea 31/1990 sau statutul firmei, veti vedea ca administratorul trebuie sa faca toate demersurile pentru a realiza obiectivele firmei. Si, pentru acest lucru, el "poate angaja si alte persoane" - de regula aceasta este formularea.
Prin urmare, poate si sa nu angajeze alte persoane si sa faca el acest lucru.
Va multumesc pentru timpul alocat raspunsului. In logica si mie mi se parea la fel, cu atat mai mult cu cat firma este microintreprindere, deci poate avea impozit 1 sau 3% in functie de nr de angajati. Codul caen este 6820 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii sau subinchiriate...
Acum m-am linistit ca in cazul unui control ITM nu ar trebui sa fie nici o problema.
Cu plăcere!
Da, raționamentul e bun, dar, din păcate, în practică s-au întâlnit situații în care inspectorii ITM au avut pretenția ca administratorul să aibă contract individual de muncă, atunci când l-au găsit la sediul firmei, lucrând pentru a îndeplini obiectivele firmei. Un pic abuziv, aș zice.
Banuiesc ca in instanta administratorul castiga fara probleme. Altfel nu inteleg solutia intre 1 si 3% .
Evident ca s-ar castiga in instanta.
Am vrut doar sa va fac constient si de posibilitatea unui astfel de lucru incomod. Bineinteles, ca nu este un motiv pentru a va face contract individual de munca sau a angaja pe cineva.

Pe de alta parte, 1% este doar in conditiile in care aveti cel putin un angajat cu norma intreaga sau mai multi angajati cu timp partial, dar suma normelor partiale este cel putin egala cu o norma intreaga. Altfel, impozitul este de 3%.

Alte discuții în legătură

Inregistrare punct de lucru la registrul comertului REBIGA LILIAN REBIGA LILIAN Buna Ziua, Pentru inchirierea unui spatiu comercial de catre o societate comerciala cu domeniul de activitate Cod CAEN 6820 Inchirierea si subinchirierea ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea deschiderii unui punct de lucru sau sediu secundar Gabriela1951 Gabriela1951 Buna ziua Intrebarea mea este urmatoarea: Am un SRL care are ca obiect de activitate printre altele, cod CAEN 6820, inchiriere imobile.Ca urmare, am inchiriat ... (vezi toată discuția)
Venit din inchiriere bgv bgv Poate un SRL care are dreptul de folosinta al unui imobil in urma incheierii unui contract de comodat incheiat cu o persoana fizica, sa inchirieze imobilul ... (vezi toată discuția)