avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 524 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale acceptul locatarilor pentru infiintarea si ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

acceptul locatarilor pentru infiintarea si desfasurarea activitatii societatilor comerciale la parter

Buna ziua,va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:sant proprietarul unui spatiu comercial situat la parterul unui bloc de locuinte,care are destinatia schimbata legal acum 10 ani din spatiu de locuit in spatiu comercial,cu intrare separata din exterior.Doresc sa il inchiriez unei soc com careia i s-a cerut la Reg Com acordul vecinilor direct afectati,adica un singur propr situat deasupra dar care a spus ca isi da acordul numai daca semneaza jumatate dintre locatari.In principiu ceilalti accepta faptul ca am un spatiu comercial,sant de acord sa inchiriez ptr activit comerciale dar vor sa le cer acordul scris de cate ori inchiriez altei soc.Va rog sa -mi spuneti daca este legal sa se ceara acordul locatarilor si daca da ce act,conventie etc sa fac cu ei ptr un acord definitiv ,in care sa trecem unele conditii stabilite de comun acord.Mentionez ca la schimbarea destinatiei spatiului s-a dat acordul scris al tuturor locatarilor si al asociatiei de proprietari. va multumesc
Cel mai recent răspuns: sorin12 , utilizator 08:28, 29 Martie 2010
Locatarii din bloc va pun aceasta conditie si bine fac pentru ca Dv. sunteti un proprietar care inchiriaza unei societati oarecare...sau alteia...sau alteia...iar eventualele probleme create de aceste societati comerciale le suporta locatarii din bloc, nu Dv. care nu locuiti acolo.
......................
Sunt destule cazuri cand nu s-a facut o asemenea conventie intre proprietarul cu pricina si asociatiile de proprietari...si apoi locatarii au suportat destule (zgomot, miros, depozitare de gunoaie, de ambalaje etc) din partea acestor soc. comerciale fara ca proprietarul sa mai fie de gasit sau antrenat in rezolvarea problemei.
......................
Daca aveti ganduri bune si simt de raspundere nu vad de ce ar fi atat de greu sa faceti o asemenea conventie cu asociatia de proprietari.
Va multumesc ptr raspuns,dar totusi intrebarea era daca acest acord este obligatoriu avand in vedere ca locatarii atunci cand si-au dat acordul pe baza de semnatura pe un tabel nominal alaturi de asociatia de locatari pentru a fi schimbata destinatia spatiului stiau ce presupune asta,conditia lor a fost sa se creeze acces din exterior separat,lucru ce a si fost facut,bineinteles cu respectare legislatiei in vigoare.DE-a lungul anilor,au fost mai multe societati acolo,au fost declarate pcte de lucru ,nici o data nu a fost nici un conflict,nici acum nu este,dar va rog sa va imaginati ce inseamna sa se convoace adunare ,sedinte,etc de fiecare data de cate ori se schimba chiriasul,eu nu am timp de asa ceva,bineinteles ca sunt de buna credinta ,dar nu este placut sa stai mereu la cheremul unor locatari mai carcotasi sau invidiosi care repet si au dat acordul ptr aceste activitati .CE act pot incheia ptr a rezolvaacest lucru bineinteles in mod legal,cu clauze si conditii,dar sa nu trebuiasca sa ma umilesc mereu cersind la nesfarsit un drept pe care l am obtinut legal si cu care au fost de acord.(si sant)
De vreme ce problema Dv. depinde de semnatura unui locatar ...care la randul lui pune astfel problema....cam e obligatoriu.

Pe de alta parte eu v-am descris ratiunea pentru care locatarii cer asta. Nu stiu daca a fost sau nu vreo problema vreodata, dar daca au ajuns sa va ceara asa ceva, inseamna ca devin vigilenti pentru ca se schimba lucrurile acolo.

Dv. puteti face o conventie intre Dv. si asociatie, reprezentata de presedinte, in sensul ca acceptul la schimbarea societatii comerciale cu alta sa o aprobe comitetul cu consultarea proprietarilor. Nici comitetul nu poate lua hotarari de capul lui. Asta cel putin in teorie.
Consultare nu inseamna numai adunare generala, sunt si alte modalitati de a obtine acordul proprietarilor.
Buna ziua,
Eu sunt in postura de locatar cei drept, dar sincer si eu sunt interesat de acelasi subiect...cati ani este valabila semnatura aia pe care o dai atunci la inceput patronului ( in cazul meu ,patronul si-a deschis o pizzerie exact sub apartamentul meu)?Auzisem pe la cativa cunoscuti ca ar fii valabil 5 ani si dupa 5 ani trebuie reinnoita la primarie.Trebuie sa ia din nou acordul Asociatiei de proprietari si pe cel al meu (adica locatarii de pe orizonatala si verticala direct implicati).Eu insa nu am reusit sa gasesc o lege clara in care sa se specifice acest lucru.
Prin urmare rog pe cine stie ...daca este adevarat ca trebuie reinnoita aceasta autorizatie din 5 in 5 ani...si care este legea respectiva?!?
Va multumesc anticipat
Dvs doriti o noua schimbare de destinatie, deci se reiau procedurile.
Puteti porni formele legale si vi se va cere in mod sigur pt autorizare de functionare acordul asoc de pr

Alte discuții în legătură

Asociatie proprietari Elena.chi Elena.chi Buna ziua, Am inchiriat un spatiu comercial la parterul unui bloc (cu act doveditor de la primarie pentru schimbare destinatie din locuinta in spatiu ... (vezi toată discuția)
Cum se poate transforma un spațiu comun al asociației de proprietari în spațiu comercial? STOIAN VIOREL STOIAN VIOREL Buna! In calitate de chirias pers juridica(SRL)al unui spatiu aflat in condomeniu al asociatie de proprietarii trebuie sa obtin acordul de fctionare de la ... (vezi toată discuția)
Acordul proprietarilor pt. o societate comerciala stvlasceanu stvlasceanu Intr-un bloc prevazut din constructie cu spatii comerciale la parter si unde a functionat pana acum o firma care comercializa textile, s-a mutat o societate ... (vezi toată discuția)